لپ‌تاپ Swift X ایسر اولین پی‌سی مجهز به کارت گرافیک گیمینگ Arc اینتل خواهد بود

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، لپ‌تاپ Swift X ایسر مدل ۲۰۲۲ ظاهراً اولین پی‌سی دنیا است که با کارت گرافیک گیمینگ Arc اینتل عرضه خواهد شد.
تبلیغات

وب‌سایت VideoCardz تصویری از لپ‌تاپ جدید ایسر موسوم به Swift X ۲۰۲۲ دریافت کرده که قرار است در رویداد CES معرفی شود. به گفته‌ی این وب‌سایت، Swift X اولین لپ‌تاپی خواهد بود که با اولین کارت گرافیک گیمینگ کاملاً مجزای اینتل به نام Arc روانه‌ی بازار می‌شود.

کارت گرافیک Arc اینتل با قابلیت‌های سایه‌زنی با نرخ متغیّر (Variable Rate Shading)، رهگیری پرتو، مش شیدر (Mesh Shader) و امکان اورکلاک شدن، در کلاس دسکتاپ و مخصوص گیمینگ طراحی شده است و می‌توان آن را رقیب مستقیمی برای NVIDIA DLSS و AMD FSR در نظر گرفت.

لپتاپ Swift X 2022 ایسر

تصویری از لپ‌تاپ Swift X ۲۰۲۲ ایسر مجهز به کارت گرافیک Arc اینتل

جالب است بدانید ایسر همچنین اولین سازنده‌ای بود که لپ‌تاپ Swift 3x را به کارت گرافیک مجزای Iris Xe MAX اینتل مجهز کرد. هرچند، کارت گرافیک Xe MAX برخلاف Arc مبتنی‌بر معماری Xe LP بود و برای گیمینگ و پردازش‌های سنگین طراحی نشده بود.

ازآنجاکه مدل‌های فعلی Swift X از پردازنده‌های گرافیکی موبایلی پایین‌رده‌ای چون RTX 3050 Ti 40W بهره می‌برند، این احتمال وجود دارد که سری GPUهای جدید اینتل نیز شامل پردازنده‌های گرافیکی کم‌مصرف و قابل‌حملی چون 96EU یا 128EU باشند.

لپ‌تاپ Swift X مجهز به کارت گرافیک Arc احتمالاً با پردازنده‌ی موبایلی سری P آلدرلیک اینتل یا سری تراشه‌ی شتاب‌یافته‌ی رایزن ۶۰۰۰ با نام رامبرانت همراه باشد. با این‌ حال، اگر ایسر بخواهد عرضه‌ی لپ‌تاپ‌هایش را در سال جدید جلو بیندازد،‌ ممکن است سراغ پردازنده‌های نسل قبل نیز برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات