استفاده ال ‌جی از یک اینفلوئنسر مجازی برای معرفی محصول در CES 2021

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی برای معرفی خط تولید جدید خود در CES 2021،‌ از یک اینفلوئنسر مجازی به نام Reah Keem  استفاده کرد که عملا وجود خارجی ندارد.
تبلیغات

عصر حاضر فناوری به قدری پیشرفت کرده است که دیگر اتفاقات مختلف نمی‌توانند ما را به اندازه کافی شگفت‌زده کنند. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که فناوری پیشرفت‌های بسیاری کرده است و سالیانه تغییرات زیادی در روند انجام بعضی از کارها صورت می‌گیرد. اما به‌تازگی اتفاقی رخ داده است که توانسته پس از مدت‌ها، عده‌ای از طرفداران دنیای فناوری را متعجب کند.

Reah Keem دقیقا مثل ما است. او عاشق کار کردن روی موسیقی‌های جدید است و از سفر کردن لذت می‌برد. این شخص مانند بسیاری از انسان‌های دیگر، از اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند به سفر برود، ناراحت است. اما بزرگ‌ترین تفاوت او با ما این است که Reah Keem یک شخص واقعی نیست.

به گزارش The Verge، ال‌جی Reah Keem را به‌عنوان یک اینفلوئنسر مجازی معرفی کرد که در جریان سخنرانی اصلی خود در CES، رونمایی از خط تولید ربات‌ LG CLOi UV-C را بر عهده داشت. این ربات در ماه دسامبر توسط این شرکت معرفی شده بود و بر اساس اطلاعات منتشرشده، می‌توان از آن برای ضد عفونی کردن مکان‌هایی که افراد بسیاری در آن هستند استفاده کرد. برای مثال می‌توان از این ربات‌ در هتل‌ها استفاده کرد تا با استفاده از نور ماورای بنفش میکروب‌های روی سطوح را از بین ببرد.

کار Keem این بود که در مورد اهمیت CLOi UV-C برای زندگی خودش صحبت کند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این شخص مجازی عاشق سفر کردن به دور دنیا و گذراندن وقت در هتل‌ها است. یکی از وظایف این ربات‌ها نیز تمیز کردن هتل‌ها است. او از این فرصت استفاده کرد تا از احساس خود نسبت به اینکه می‌تواند دوباره به سفر برود و در هتل‌های واقعی مستقر شود صحبت کند. او درباره‌ی جهانی صحبت کرد که از نظر فنی در آن وجود خارجی ندارد.

reah keem

شاید این فرد به اکسیژن برای زنده ماندن احتیاج نداشته باشد، اما مطمئنا در دنیای واقعی تأثیرات خاص خود را می‌گذارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از Reah Keem، او به‌صورت فرضی در سئول زندگی می‌کند و حدود ۶ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام و یک صفحه SoundCloud با فقط یک آهنگ دارد. گفته می‌شود موسیقی منتشرشده توسط او واقعا خوب و گوش‌نواز است.

اینفلوئنسرهای مجازی پدیده‌ی جدیدی نیستند؛ اما حضور یکی از آن‌ها برای معرفی یک محصول جدید آن‌هم برای شرکتی به بزرگی و شهرت ال‌جی نشان می‌دهد که دنیای کنونی چقدر با گذشته تفاوت دارد. CES 2021 علاوه بر اینکه کاملا به‌صورت مجازی برگزار شد، این بار با داشتن یک مجری که اصلا وجود خارجی نداشت، به یکی از عجیب‌ترین رویدادهای تاریخ فناوری بدل شد. شنیدن جمله‌هایی مانند «تا پایان کرونا در حال کار کردن روی آهنگ جدید هستم» یا «دلم برای سفر کردن ایمن تنگ شده است» از زبان یک شخص مجازی واقعا معمولی نیست و ممکن است عده‌ای را متعجب کند.

البته اینکه به یک چهره‌ی مجازی اینترنتی مبلغی پرداخت شود تا برای چیزی که اصلا به آن اهمیت نمی‌دهد تبلیغ کند در اکوسیستم اینفلوئنسرهای مجازی امری طبیعی است. هنوز مشخص نیست آیا ال‌جی این شخصیت را خلق کرده یا اینکه به سازنده آن پول پرداخته است تا برای آن‌ها تبلیغ کند. در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی آمده که ال‌جی تنها وظیفه معرفی Keem را داشته است.

اما سؤال اصلی این جا است: آیا Keem آینده‌ای خارج از پخش زنده ال‌جی خواهد داشت؟ آیا او با رقابت سایر اینفلوئنسرهای بزرگ مجازی، از جمله میکلا سوزا (معروف به لیل میکلا) یا شودو روبه‌رو خواهد شد؟ دنیای اینفلوئنسران مجازی در حال گسترش است و مشخص نیست تا سال‌ آینده چه اتفاقی در آن رخ خواهد داد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدام ال‌جی و استفاده این شرکت از یک اینفلوئنسر مجازی در مراسم معرفی محصول جدید خود چیست؟ به نظر شما این فرد مجازی می‌تواند به‌زودی به شهرت بسیار زیادی دست یابد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات