مدل کوچک و ارزان بالش گربه‌ای رباتیک Qoobo در راه است

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Yukay Engineering که سه سال پیش بالش رباتیکی به شکل گربه‌ی بی‌سر را وارد بازار کرده بود، نسخه‌ای کوچک‌تر و ارزان‌تر از آن را در CES 2020 به نمایش گذاشت.
تبلیغات

سه سال پس از آنکه اولین ربات گربه‌ای و بی‌سر Yukay Engineering راه خود را به دورن قلب‌ها باز کرد، اکنون همتایی کوچک‌تر و قابل‌حمل از آن به نام پتی کوبو (Petit Qoobo) معرفی شده است. پتی کوبو مانند نسل گذشته‌ی خود برای سالمندانی که در خانه‌ی سالمندان زندگی می‌کنند یا افرادی که به دلیل آلرژی یا قوانین ساختمان نمی‌توانند حیوان خانگی داشته باشند، ولی هنوز آغوش گرم و نرم یک گربه را می‌خواهند، طراحی شده است. ایده‌ی کوبو به‌قدری آرامش‌دهنده بود که صاحبان آن از شرکت سازنده درخواست نسخه‌ای مینیاتوری و قابل حمل از آن را کردند. بدین ترتیب، پتی کوبو متولد شد و در CES 2020 به نمایش گذاشته شد.

بالش گربه ای رباتیک petit qoobo

پتی کوبو علاوه بر لرزش ملایم و تکان دادن دم خود در واکنش به لمس کاربر، در پاسخ به صداها نیز دم پر موی خود را تکان می‌دهد. عامل اصلی فروش این بالش رباتیک، کوچک بودن آن است؛ به‌گونه‌ای که به راحتی در یک کیسه جا می‌گیرد. به همین خاطر ممکن است روزی برسد که دیدن این بالش‌ها در طبیعت عادی جلوه کند. گرچه پتی کوبو فعلا فقط یک نمونه‌ی اولیه است؛ اما باید ارزان‌تر از نسخه‌ی اصلی کوبو باشد. کوبو نسل اول برای ژاپن و آمریکا ۱۴۹ دلار در آمازون قیمت دارد و قیمت ارسال آن ۵۰ دلار است. پیش‌بینی می‌شود پتی کوبو تا پایان امسال عرضه شود.

بالش گربه ای رباتیک petit qoobo

در کنار پتی کوبو، Yukay Engineering نسخه‌ی جدیدتری از ربات هم‌نشین بوکو ایمو (Bocco Emo) را به نمایش گذاشته که برای اولین بار در CES 2019 رونمایی شد. این ربات دوست‌داشتنی بشاش‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد و صداهای جیرجیر مانندی شبیه ربات ‌‌BB 8، در پاسخ به احساسات کاربر در می‌آورد.

ربات هم نشین bocco emo

بوکو ایمو پیام‌های صوتی و متنی را برای کسانی مانند کودکان یا افراد مسن که گوشی هوشمند ندارند، بازپخش می‌کند و به حسگرهایی متصل می‌شود که می‌توانند قفل درها، دما، حرکت و فعالیت‌های خانه را رصد کند. اما مهم‌تر از همه،  این ربات دوست‌داشتنی «به گونه‌ای طراحی شده تا مانند یک حیوان خانگی هر روز به قلب شما نزدیک‌تر شود». بوکو احتمالا ماه مارس (اسفند) امسال عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات