تی پی لینک روتر مش جدید خود با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6 را رونمایی کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
روتر جدید تی‌پی‌لینک Deco با امکان پشتیبانی از وای‌فای ۶ در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد.
تبلیغات

TP-Link به‌تازگی روتر مش جدید خود از سری محصولات Deco را در نمایشگاه CES لاس‌وگاس رونمایی کرده است که امکان پشتیبانی از پروتکل جدید وای‌فای ۶ را نیز دارد. این محصول جدید در سه رده‌ی سرعت مختلف و با قیمتی بین ۱۸۹/۹۹ تا ۴۴۹/۹۹ دلار اسفند امسال روانه بازار خواهد شد.

بزرگ‌ترین مزیت پشتیبانی از وای‌فای ۶ در‌مقایسه‌با نسل قبلی آن، یعنی وای‌فای ۵، در این است که تعداد دستگاه بیشتری به‌صورت هم‌زمان امکان اتصال به آن را خواهند داشت. درضمن، روترهای جدید TP-Link از آخرین استاندارد امنیتی WPA 3 نیز پشتیبانی می‌کند. Deco X90 که پیشرفته‌ترین مودم در بین مودم‌های تازه معرفی‌شده تی‌پی‌لینک محسوب می‌شود و با قیمت ۴۴۹/۹۹ دلار عرضه خواهد شد، به سیستمی سه‌بانده مجهز است و می‌تواند مساحتی درحدود ۵۶۰ مترمربع را پوشش دهد.

TP-Link ادعا می‌کند فناوری بک‌هال دینامیک به‌کاررفته در این روتر توانایی بهره‌گیری از هر سه باند موجود (یک باند ۲/۴ گیگاهرتزی و دو باند ۵ گیگاهرتزی) برای اتصال به تمامی واحد‌های شبکه را دارد و از سرعت و پایداری مطلوبی نیز برخوردار است و می‌تواند از ارتباط هم‌زمان ۲۰۰ دستگاه پشتیبانی کند. همچنین روتر ایکس ۹۰ یک پورت ۲/۵ گیگابایت‌بر‌ثانیه WAN دارد که برای ارتباطات اینترنتی پرسرعت تا یک گیگابایت‌بر‌ثانیه استفاده می‌شود.

محصول دیگر تی‌پی‌لینک Deco X60 نام دارد که با قیمت ۲۶۹/۹۹ دلار عرضه خواهد شد. اگرچه سیستم سه‌باند ایکس ۹۰ در این محصول نیز استفاده شده است، ایکس ۶۰ پهنای باند کمتری دارد و می‌تواند مساحتی درحدود ۴۶۰ مترمربع را پوشش دهد و قابلیت اتصال هم‌زمان حداکثر ۱۵۰ دستگاه مختلف را دارد.

درنهایت، سومین محصول از سری روترهای جدید TP-Link که Deco X20 نام دارد، احتمالا در دو یا سه بسته‌ی متفاوت در محدوده‌ی قیمتی بین ۱۸۹/۹۹ تا ۲۶۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. این محصول در‌مقایسه‌با ایکس ۹۰ و ایکس ۶۰ توان عملیاتی کمتری دارد و به سیستم دوبانده مجهز است.

هر سه محصول یادشده‌ی TP-Link به‌منظور جلوگیری از تداخل امواج از رومینگ بین نودهای شبکه و مسیریابی تطبیق‌پذیر و بهبود خودکار بهره می‎‌برند. درضمن، با اپلیکیشن‌های iOS  و اندروید TP-Link تنظیم و کنترل می‌شوند و سازگاری مطلوبی نیز با دستیارهای صوتی آمازون و الکسا دارند.

شاید تنها نکته‌ی تعجب‌برانگیز در روترهای جدید، پشتیبانی‌نکردن از گزینه‌ی بک‌هال Powerline باشد که TP-Link آن را پیش‌از‌این در روترهای مبتنی‌بر وای‌فای ۵ مدل Deco P9 دردسترس قرار داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات