ال‌ جی از یخچال هوشمند InstaView ThinQ با نمایشگر ۲۹ اینچی رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یخچال هوشمند جدید ال‌جی از نمایشگری ۲۹ اینچی با قابلیت شفاف شدن بهره می‌برد و به WebOS مجهز است.
تبلیغات

پیش‌تر سامسونگ یخچال‌هایی مجهز به صفحه‌ی لمسی ساخته بود. ال‌جی نیز یخچال‌های ساخته بود که درب آن‌ها‌ قابلیت ترنسپرنت یا شفاف شدن برای نمایش داخل یخچال دارد. حالا این دو ایده بالاخره ترکیب و در قالب یخچال هوشمند جدید ال‌جی به نام InstaView ThinQ راهی نمایشگاه CES 2018 شده‌اند. این دستگاه به نمایشگر لمسی ۲۹ اینچی مجهز است و در صورتی که کاربر دوبار روی آن بزندریال ترنسپرنت خواهد شد و داخل یخچال قابل رؤیت خواهد بود.

این یخچال هوشمند از نمایشگر لمسی، WebOS و آمازون الکسا جهت مدیریت غذای شما استفاده می‌کند. می‌توانید از برچسب‌های مجازی برای تعیین تاریخ انقضای اغذیه‌ی داخل یخچال استفاده کنید یا در صورت تمام شدن مواد غذایی خاصی، به‌صورت خودکار هشدار دریافت کنید. همچنین یک دوربین پانورامای زاویه‌ی عریض در داخل یخچال تعبیه شده است و به کاربر این امکان را می‌دهد که از راه دور موجودی داخل یخچال را بررسی کند. مثلا زمانی که بیرون از منزل هستید، می‌توانید بررسی کنید که آیا داخل یخچال شیر دارید یا تمام شده است.

یخچال InstaView

از تصاویر منتشرشده این‌گونه به نظر می‌رسد که وقتی نمایشگر به حالت نیمه‌شفاف درمی‌آید نیز قابل استفاده است و می‌توانید مستقیما مواد غذایی را ببینید و به‌صورت مجازی به آن‌ها برچسب بزنید.

ال‌جی همچنین بر قابلیت اتصال گجت‌های آشپزخانه‌ی سری ThinQ خود تأکید کرده است که به لطف آن، یخچال ThinQ می‌تواند با اجاق گاز EasyClean ارتباط برقرار کند. در این‌صورت قادر خواهید بود با استفاده از اپلیکیشن دستور آشپزی گام به گام موجود در یخچال هوشمند، به‌راحتی به پخت و پز بپردازید. از سوی دیگر اجاق گاز ایزی‌کلین می‌تواند به ماشین ظرفشویی QuadWash بگوید چه نوع غذایی طبخ کرده است تا کوادواش تنظیمات مناسب را جهت شستشوی بهتر ظرف‌های آن وعده‌ی غذایی تنظیم کند. البته داشتن تمام این امکانات با هم، مستلزم این است که با صرف هزاران دلار، کلیه‌ی لوازم آشپزخانه را عوض کنید؛ آن هم مشروط بر اینکه همه چیز به همان دقت که ال‌جی ادعا می‌کند عمل کند. در هر حال نمی‌توان منکر ارزش فناوری‌های یادشده و نقش آن‌ها در آسایش زندگی شد.

لوازم هوشمند ال‌جی

تا‌کنون هیچ اعلام رسمی در خصوص قیمت و تاریخ عرضه‌ی یخچال هوشمند InstaView ThinQ صورت نگرفته است. وضعیت برای سایر محصولات معرفی‌شده‌ی ال‌جی نیز به همین شکل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات