نیسان GT-R افسانه‌ای به خط پایان رسید

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو نیسان GT-R اسکای‌لاین ادیشن
خودرو نمادین نیسان GT-R پس از ۱۷ سال به پایان راه خود رسید و تا چند ماه دیگر از خط تولید خداحافظی می‌کند.
تبلیغات

پس از ۱۷ سال، نیسان GT-R R35 برای همیشه از خط تولید کنار می‌رود. نیسان اعلام کرد که تولید GT-R را برای بازار آمریکای شمالی در ماه اکتبر (مهر و آبان) با ساخت دو مدل ویژه Skyline و Takumi Edition پایان می‌دهد تا این خودرو افسانه‌ای و نمادین به تاریخ بپیوندد.

هنوز مشخص نیست تولید GT-R برای سایر بازارها ادامه خواهد داشت یا خیر؛ اما در هر صورت ادامه‌ی تولید GُT-R برای سایر بازارها نیز طولانی نخواهد بود.

نمای جلو و عقب دو خودرو نیسان GT-R
Nissan

نسخه‌ی اسکای‌لاین ساخته‌شده بر اساس مدل پایه‌ی Premium منحصراً در رنگ Bayside Blue عرضه می‌شود. قیمت خودرو ۱۳۲٬۹۸۵ دلار است.

نسخه‌ی تاکومی براساس مدل T-Spec 2024 ساخته شده و با رنگ بنفش و ترمزهای کربن-سرامیکی اسپرت، رینگ‌های فورج‌کاری‌شده‌ی طلایی RAYS و گلگیرهای جلو پهن‌تر همراه شده است.

نام‌گذاری نسخه‌ی تاکومی براساس نام مهندسی که موتور GT-R را طراحی کرد، انجام شده و قیمت این مدل ۱۵۲٬۹۸۵ دلار است.

نمای عقب دو خودرو نیسان GT-R در غروب آفتاب
Nissan
نمای سه‌چهارم عقب خودرو نیسان GT-R تاکومی ادیشن
Nissan
نمای داخلی خودرو نیسان GT-R
Nissan

هر دو نسخه به همان موتور نمادین ۳٫۸ لیتری V6 تویین توربو با قدرت ۵۶۵ اسب بخار، گیربکس ۶ سرعته‌ی دوکلاچه و سیستم چهار‌چرخ‌محرک مجهز هستند. مشخص نیست نسخه‌های اسکای‌لاین و تاکومی در چه تعدادی تولید می‌شوند.

نیسان GT-R R35 هنگامی که اولین بار در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد، دنیای خودرو را مجذوب خودش کرد و بسیاری از خودروسازان را برآن داشت که مدلی برای رقابت با GT-R بسازند. نیسان در طول ۱۷ سال دو بار این خودرو را فیس‌لیفت کرد؛ اما نسل جدیدش را توسعه نداد.

به‌گفته‌ی نیسان: «در حالی که GT-R R35 میراثی فراموش‌نشدنی بر جای می‌گذارد، نیسان اکنون بیش از پیش بر آینده و موج بعدی نوآوری‌های هیجان‌انگیز متمرکز شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات