رخ‌نمایی گودزیلای پیر؛ این مدل ۲۰۲۵ خودرو نیسان GT-R است

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
خودرو نیسان GT-R 2025 از نمای سه‌چهارم جلو
نیسان از مدل ۲۰۲۵ خودرو GT-R رونمایی کرد؛ گودزیلای پیر تغییراتی جزئی تجربه کرده است.
تبلیغات

نیسان از مدل ۲۰۲۵ خودرو GT-R با چند به‌روزرسانی جزئی رونمایی کرد. این خودرو احتمالاً آخرین مدل از نسل R35 خواهد بود.

GT-R اکنون خودرو بسیار سال‌خورده‌ای است؛ نسل کنونی اولین‌بار سال ۲۰۰۷ رونمایی شد. از آن زمان نیسان سعی کرده با به‌روزرسانی‌های مختلف این خودرو را برای مدت بیشتری در بازار نگه دارد.

براساس بیانیه‌ی رسمی نیسان، GT-R 2025 در نمای بیرونی تغییر خاصی نکرده اما در داخل تودوزی جدیدی به‌رنگ آبی ارائه شده است.

نمای داخلی خودرو نیسان GT-R مدل ۲۰۲۵

تنها تغییر مدل ۲۰۲۵ این است که نسخه‌های پریمیوم ادیشن و ترک ادیشن به رینگ‌های پیستون، شاتون‌ها و میل‌لنگ با وزن متعادل مجهز شده‌اند که قبلاً فقط در نسخه‌ی نیسمو ارائه می‌شد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو نیسان GT-R نیسمو مدل ۲۰۲۵
نمای سه‌چهارم عقب خودرو نیسان GT-R نیسمو مدل ۲۰۲۵
نمای سه‌چهارم عقب خودرو نیسان GT-R مدل ۲۰۲۵

موتور V6 خودرو به‌لطف تغییرات صورت‌گرفته حالا سریع‌تر دور می‌گیرد و توربوشارژرها نیز سریع‌تر می‌چرخند. همچنین داخل محفظه‌ی موتور، پلاک آلومینیومی با نام مهندس تاکومی (کسی که روی پیشرانه‌ی GT-R کار کرده است) نصب شده است.

نصب پلاک آلومینیومی به‌نام سازنده‌ی موتور خودرو GT-R

پیشرانه‌ی ۳٫۸ لیتری V6 تویین توربو GT-R تغییری نداشته است و همچنان ۵۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ این عدد در نسخه‌ی نیسمو به ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد. نیسان GT-R مدل ۲۰۲۵ هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش است و تحویل آن از ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد.

قیمت خودرو نسبت‌به سال قبل افزایش داشته و از ۹۷٬۷۰۰ دلار برای مدل پایه آغاز می‌شود. نسخه‌ی نیسمو به‌عنوان گران‌ترین تیپ GT-R حدود ۲۰۷ هزار دلار قیمت دارد. ظاهراً GT-R مدل ۲۰۲۵ فقط به تعداد ۱٬۵۰۰ دستگاه عرضه خواهد شد اما نیسان هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات