خودرو شاسی‌بلند هیجان‌انگیز کیا سروصدای زیادی به پا کرده است

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو برقی شاسی بلند کیا EV9
یکی از خودروهای شاسی‌بلند جدید کیا با استقبال چشمگیری مواجه شده و سروصدای زیادی به پا کرده است.
تبلیغات

فروش خودروهای برقی کیا در ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) به‌ طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و تحلیلگران می‌گویند بخش بزرگی از این دستاورد، نتیجه‌ی عرضه‌ی خودرو شاسی‌بلند EV9 است.

به‌لطف افزایش فروش خودروهای برقی، کیا توانست یکی از درخشان‌ترین ماه‌هایش را در آمریکا تجربه کند و به رشد در بازار پرهیاهوی خودروهای برقی ادامه دهد.

کیا موفق شد در ماه می ۲٬۱۸۷ دستگاه خودرو EV9 بفروشد که نمایانگر رشد ۳۹ درصدی نسبت‌ به ماه قبل‌تر است. فروش کلیِ خودروهای برقی کیا در یک ماه ۱۲۷ درصد رشد کرد و آمار نهایی به ۷٬۱۹۷ دستگاه خودرو رسید. این دستاورد، رکورد جدیدی برای کیا محسوب می‌شود و استقبال مردم از خودروهای شاسی‌بلند برقی را نشان می‌دهد.

خودرو EV6 نیز نقش پررنگی در افزایش آمار فروش کیا ایفا کرد. خودروساز سرشناس کره‌ای در ماه می، توانست ۲٬۲۶۰ دستگاه از خودرو EV6 را بفروشد. کیا در پنج ماه نخست سال جاری میلادی مجموعاً ۷٬۷۶۶ دستگاه EV9 و ۸٬۷۷۰ دستگاه EV6 فروخته است.

دستاورد چشمگیر کیا در حالی ثبت می‌شود که این شرکت بخشی از خط تولیدش را به خاک آمریکا منتقل کرده است (هفته‌ی گذشته اولین EV9 تولیدشده در آمریکا از کارخانه خارج شد). خودرو EV9 کیا شامل اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری دولت آمریکا می‌شود تا خرید خودرو مورد بحث برای مردم راحت‌تر باشد.

خودرو شاسی‌بلند EV9 قیمت پایه‌ی ۵۵٬۰۰۰ دلار دارد و از اکثر شاسی‌بلندهای برقی شرکت‌های دیگر ارزان‌تر است. این خودرو هیجان‌انگیز طویل‌تر از مدل تلوراید محسوب می‌شود و ارتفاع و پهنای منطقی‌ای دارد.

EV9 فضای پشتی بسیار بزرگی دارد و در این زمینه حتی از رقبای لوکس مثل کادیلاک اسکالید و رنج روور P400 هم بهتر است.

تقاضای مناسب برای EV9 صرفاً محدود به بازار آمریکا نیست و روند مشابهی در کشورهای دیگر هم به چشم می‌خورد. کیا انتظار دارد که فروش EV9 در اولین سال عرضه به ۵۰٬۰۰۰ دستگاه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات