شاسی‌بلند جذاب کیا، خودرو سال ۲۰۲۴ شد

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو برقی شاسی بلند کیا EV9
شاسی‌بلند تمام‌برقی کیا EV9، جایزه‌ی خودرو سال ۲۰۲۴ را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک دریافت کرد.
تبلیغات

خودرو شاسی‌بلند کیا EV9 موفق شد در بخش خودرو سال نمایشگاه بین‌المللی خودرو در نیویورک، از رقبای قدرتمندی مثل ولوو EX30 و BYD Seal پیشی بگیرد. علاوه‌براین، EV9 در بخش خودرو الکتریکی سال نیز با پشت سر گذاشتن رقبایی مثل بی‌ام‌و i5 و EX30، به مقام نخست دست یافت.

ولوو EX30 جایزه‌ی خودرو شهری سال را کسب کرد و دست خالی از این مراسم خارج نشد. از دیگر برندگان این رویداد می‌توان به تویوتا پریوس برای جایزه‌ی برترین طراحی (که رقبایی مانند فراری Purosangue و فورد برانکو را پشت سر گذاشت) و بی‌ام‌و سری ۵ برای جایزه‌ی خودرو لوکس سال، اشاره کرد.

خودرو برقی شاسی بلند کیا EV9 از نمای کنار و پشت
کیا EV9

هیوندای با Ioniq 5 N موفق شد جایزه‌ی بهترین خودرو از نظر عملکرد را دریافت کند. هیوندای Ioniq 5 قبلاً به‌عنوان خودرو سال ۲۰۲۲ نیز انتخاب شده بود. آدریان نیوی، مدیر فنی ردبول ریسینگ، به‌عنوان شخصیت سال صنعت خودرو انتخاب شد.

پاول فیلیپوت، رئیس و مدیرعامل کیا بریتانیا، در سخنانی پیرامون کسب جایزه‌ی خودرو سال گفت: «این دستاورد، نشان از اهمیت بالای EV9 در خط تولید رو به رشد ما دارد. این موفقیت به‌لطف پوشش خبری خبرنگاران برجسته از بریتانیا و سراسر جهان، ارزشمندتر هم شده است. من به تیم کیا برای عرضه‌ی چنین خودرو حیرت‌انگیزی به بازار بسیار افتخار می‌کنم. ما به‌سرعت درحال تبدیل شدن به یکی از رهبران واقعی در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی هستیم.»

آرای جوایز جهانی خودرو را هیئتی بین‌المللی از داوران متخصص از جمله استیو فاولر، سردبیر اتو اکسپرس، انتخاب می‌کنند.

EV9 بیست‌ویکمین برنده‌ی جایزه‌ی خودرو سال جهان است و بدین ترتیب، پس از پیروزی هیوندای Ioniq 6 و Ioniq 5 در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲، برتری سه ساله‌ی برندهای کره‌ای را تکمیل می‌کند. کیا تلوراید نیز در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان خودرو سال جهان انتخاب شده بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات