خودرو ۲۰۲۴ هواوی با طراحی بسیار چشم‌نواز رونمایی شد؛ هوشمند و گران‌قیمت

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
خودرو هواوی استلاتو S9 از نمای جانبی در پس‌زمینه‌ی غروب آفتاب
خودرو برقی جدیدی که با همکاری هواوی تولید شده است، در نمایشگاه خودرو پکن به‌نمایش درآمد.
تبلیغات

نخستین خودرو سدان هوشمند هواوی و بایک به نام Stellato S9 در نمایش خودرو پکن رونمایی شد. این خودرو با ظاهر لوکس خود، برخی از ویژگی‌های برجسته‌‌اش را برای شرکت‌کنندگان به نمایش می‌گذارد.

خودرو استلاتو S9 هواوی طلایی
Huawei

استلاتو S9 از فناوری‌های هوشمند هواوی و پلتفرم بایک بهره می‌برد. قطعاتی مانند چراغ‌های پیکسلی، حسگرهای لایدار، دوربین‌های جانبی و آینه‌ی عقب دیجیتال توسط هواوی ساخته شده‌اند.

مدیران هواوی و بایک معتقدند که استلاتو S9 به‌عنوان نقطه عطفی در بازار خودروهای مبتنی‌بر پلتفرم نسل بعدی بایک عمل خواهد کرد.

خودرو استلاتو S9 هواوی بایک چراغ جلو قرمز
Huawei

استلاتو S9 خطوط باریک‌تری نسبت‌به اکثر خودروهای مشابه دارد و طراحی‌اش بسیار چشم‌نواز است. ابعاد خودرو جدید هواوی به ۵٫۱ در ۱٫۹۸ در ۱٫۴۸ متر و فاصله‌ی محوری آن به ۳ متر می‌رسد و فضای بزرگی را در داخل کابین فراهم می‌کند. این خودرو دارای چرخ‌های ۲۱ اینچ چند پره است و وزنش ۲٬۳۶۶ کیلوگرم اعلام شده.

آینه بغل دیجیتالی خودرو استلاتو S9 هواوی قرمز
Huawei

مشخصات دیگر اولین خودرو برقی هواوی-بایک شامل موتور الکتریکی Huawei Digital Energy است که توان ۲۲۷ کیلووات برای نسخه‌ی تک‌موتوره و ۳۸۵ کیلووات را برای نسخه‌ی دو موتوره ارائه می‌دهد.

قیمت خودرو جدید هواوی با همه‌ی آپشن‌ها به ۷۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد و طبق اعلام یو چنگ دونگ، مدیرعامل گروه مصرفی هواوی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که استلاتو S9 در تابستان امسال به فروش برسد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات