خودرو برقی هواوی با طراحی هیجان‌انگیز و قیمت منطقی رونمایی شد

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو هواوی استلاتو S9 از نمای جانبی در پس‌زمینه‌ی غروب آفتاب
استلاتو S9 نام جدیدترین خودرو هواوی است که با طراحی چشم‌نواز و قدرت قابل توجه می‌خواهد تسلا را در چین به‌چالش بکشد.
تبلیغات

هواوی از خودرو جدید Stellato S9 در بازار چین رونمایی کرد. برند استلاتو با سرمایه‌گذاری مشترک هواوی و بایک تأسیس شده است. قیمت خودرو S9 با سفارش تمام آپشن‌ها به ۷۰ هزار دلار می‌رسد.

هواوی به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی HIMA، سرمایه‌گذاری مشترکی با خودروسازان مختلف چینی از جمله چری، بایک و ‌جی‌ای‌سی تشکیل داده و خودروهای متنوعی با همکاری هرکدام از این شرکت‌ها رونمایی کرده است. هواوی می‌خواهد S9 را به بازارهای دیگری از جمله اروپا صادر کند.

خودرو هواوی استلاتو S9 از نمای سه‌چهارم عقب

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اطلاعات سه مدل از سدان جدید هواوی را منتشر کرده است. استلاتو S9 با دو نوع پیشرانه در دسترس خواهد بود. مدل‌های تک موتوره به پیشرانه‌ی برقی با ۳۰۴ اسب بخار قدرت مجهز هستند.

خودرو هواوی استلاتو S9 از نمای سه‌چهارم جلو رنگ مشکی

دو تیپ متفاوت از مدل‌های تک‌موتوره تولید خواهند شد؛ مدل‌های دو موتوره با ۳۰۴ اسب ‌بخار قدرتمندتر هستند. در اطلاعات منتشرشده خبری از جزئیات ظرفیت باتری‌ S9 نیست؛ تنها می‌دانیم که باتری‌ خودرو ساخت CATL است.

خودرو هواوی استلاتو S9 از نمای عقب رنگ مشکی

ابعاد خودرو جدید هواوی ۵٫۱ در ۱٫۹۸ در ۱٫۴۸ متر است و فاصله‌ی محوری آن به ۳ میلی‌متر می‌رسد که ۱۰۰ میلی‌متر از لوکسید S7 (سدان تولیدی هواوی و چری) طول بیشتری دارد.

استلاتو S9 از چراغ‌های ایکس پیکسل ساخت هواوی بهره می‌برد. سنسورهای Lidar نیز تولید هواوی هستند. امکان سفارش دوربین‌های جانبی به‌جای آینه‌ وجود دارد؛ این دوربین‌ها باعث افزایش میدان دید می‌شوند و نقاط کور را از بین می‌برند. فعلاً تصاویر رسمی‌ای از کابین خودرو منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات