شاسی‌بلند جذاب BMW X3 2025 به نمایش درآمد

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی آزمایشی و استتار شده‌‌ی BMW X3 2025 از نمای سه‌چهارم جلو
بی‌ام‌و X3 2025 با طراحی جذاب، فناوری‌های پیشرفته و سیستم‌های ایمنی ارتقایافته به‌زودی رونمایی می‌شود.
تبلیغات

X3 با فروش ۳۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳، پرفروش‌ترین خودرو BMW محسوب می‌شود. با وجود اینکه نسل فعلی این کراس‌اوور لوکس از سال ۲۰۱۷ در بازار حضور دارد، اما محبوبیتش نسبت‌ به سدان سری ۳ بیشتر است. بی‌ام‌و اکنون روی نسل جدید X3 کار می‌کند.

در تصاویر منتشرشده از نمونه‌ی آزمایشی X3 جدید می‌توانیم سیستم اگزوز چهارگانه را ببینیم که احتمالاً به نسخه‌ی M Performance مرتبط است. درحال‌حاضر خودروهای X1 M35i و X2 M35i از طراحی تهاجمی‌تری نسبت‌ به نمونه‌های غیر M بهره می‌برند. احتمالاً X3 نیز از همین قاعده پیروی خواهد کرد.

نمای جلو نمونه‌ی آزمایشی و استتارشده‌ی خودرو BMW X3 2025
نمای سه‌چهارم جلو نمونه‌ی آزمایشی و استتارشده‌ی خودرو BMW X3 2025
نمای سه‌چهارم جلو نمونه‌ی آزمایشی و استتارشده‌ی خودرو BMW X3 2025

نسخه‌ی اسپرت‌تر X3 احتمالاً با پسوند M50 عرضه خواهد شد. بی‌ام‌و می‌گوید نسخه‌ی الکتریکی این خودرو، باتری ارتقاءیافته و دامنه‌ی حرکتی بیشتری دارد.

X3 2025 که با کدنام G45 شناخته می‌شود، طراحی هیجان‌انگیزتری نسبت‌ به نسل قبل خواهد داشت. بی‌ام‌و ضریب درگ را از ۰٫۲۹ به ۰٫۲۷ کاهش داده است تا بهره‌وری انرژی را بهبود ببخشد. مهندسان استحکام ساختاری خودرو را افزایش داده‌اند و میله‌های ضدغلتش (Anti Roll Bar) ارتقا‌یافته را برای رانندگی جذاب‌تر، بدون تأثیر منفی بر راحتی، استفاده کرده‌اند.

نمای سه‌چهارم جلو نمونه‌ی آزمایشی و استتارشده‌ی خودرو BMW X3 2025
نمای سه‌چهارم عقب نمونه‌ی آزمایشی و استتارشده‌ی خودرو BMW X3 2025
نمای جانبی نمونه‌ی آزمایشی و استتارشده‌ی خودرو BMW X3 2025

X3 جدید با آپشن کنترل شاسی تطبیقی با کمک‌فنرهای تنظیم‌شونده‌ی الکترونیکی ارائه می‌شود. تغییرات دیگر شامل نسبت فرمان مستقیم‌تر برای راحتی بیشتر و جدیدترین فناوری ایمنی و کمک‌راننده می‌شود. بی‌ام‌و مطمئن است که X3 جدید تمام تست‌های تصادف Euro NCAP را با امتیازات درخشان پشت سر خواهد گذاشت.

بی‌ام‌و می‌گوید طراحی داخلی X3 ظاهر مینیمالیستی خواهد داشت. ظاهراً بسیاری از دکمه‌ها جای خود را به نمایشگر لمسی مرکزی داده‌اند و اکثر عملکردهای خودرو از طریق آن کنترل می‌شود.

نسخه‌ی تماماً الکتریکی X3 با نام iX3 احتمالاً تفاوت‌های معناداری با نسخه‌ی بنزینی داشته باشد. iX3 از پلتفرم جدید Neue Klasse و عناصر برگرفته از کانسپت Vision Neue Klasse X بهره خواهد برد؛ درحالی‌که نسخه‌ی بنزینی روی همان پلتفرم CLAR که زیرساخت بسیاری از خودروهای کنونی بی‌ام‌و است، ساخته می‌شود.

فعلاً قیمت خودرو جدید بی‌ام‌و مشخص نیست. گفته می‌شود X3 جدید طی هفته‌های آینده رونمایی خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات