بی ام و خودرو برقی با دامنه حرکتی ۸۰۰ کیلومتری می‌سازد

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی بی ام و ویژن Neue Klasse از نمای سه‌چهارم جلو در نمایشگاه خودرو
خودروی الکتریکی جدید بی ام و برد حداکثری ۸۰۰ کیلومتری و انبوهی از قابلیت‌های پیشرفته دارد.
تبلیغات

مدل ۲۰۲۶ خودروی برقی بی ام و iX3 در کنار نسخه‌های فیس‌لیفت‌شده‌ی X3 با پیشرانه‌های فعلی، به جمع محصولات بی ام و خواهد پیوست که گامی مهم در مسیر حرکت این برند به سمت خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود.

به گزارش کار اسکوپ، بی ام و iX3 جزو اولین محصولات بی ام و خواهد بود که براساس پلتفرم جدید نیو کلاس (Neue Klasse) ساخته خواهد شد و قرار است طی یک دهه‌ی آینده زیرساختِ بسیاری از خودروهای جدید این شرکت باشد.

تصاویر جاسوسی خودروی برقی بی ام و iX3 درحال تست

تصویر فاش‌شده از خودروی درحال تست بی ام و iX3 برخی جزئیات سنتی طراحی خودروهای این شرکت مانند خمِ هافمیستر در قسمت انتهایی شیشه‌ی کناری و جلوپنجره‌ی کلیوی‌شکل معروف بی ام و را نشان می‌دهند که با عناصر مدرن برگرفته از خودروهای کانسپت جدید این شرکت ترکیب شده‌اند.

پلتفرم نیو کلاس از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولت و نسل ششم باتری‌های بی ام و بهره می‌برد. باتری‌های جدید به لطف طراحی متفاوت به افزایش ۲۰ درصدی تراکم انرژی، افزایش ۳۰ درصدی برد حرکتی (حدود ۸۰۰ کیلومتر)، کاهش ۶۰ درصدی انتشار کربن طی فرایند تولید و کاهش ۳۰ درصدی زمان شارژ کمک می‌کنند و باعث افزایش کارایی می‌شوند.

انتظار می‌رود iX3 پیشرانه‌های تک‌موتوره و دو موتوره با آپشن‌های دیفرانسیل عقب یا تمام‌چرخ محرک ارائه دهد و در تیپ‌های مختلفی از جمله iX3 40 و مدلی با عملکرد بالاتر با نام احتمالی M60 xDrive یا iX3 M عرضه شود که تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و قیمت خودرو را بسیار بالاتر می‌برد.

بی ام و قصد دارد نسخه‌‌ای از iX3 را که NA6 نام دارد و فاصله‌ی محوری‌اش کشیده‌تر از نسخه‌ی عادی است، روانه‌ی چین کند. احتمالاً خودروی جدید بی ام و در تأسیسات این شرکت در مونیخ و مکزیک مونتاژ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات