کارمندان تسلا نگران آغاز تعدیل نیرو هستند

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تسلا روی صفحه گوشی با پس زمین سایه سر مرد
شایعات مربوط به اخراج نیروی‌ کار در تسلا، موجی از نگرانی را در میان کارمندان این خودروساز به‌راه انداخته است.
تبلیغات

شایعاتی در دفتر مرکزی تسلا پخش شده‌اند که طبق آن‌ها، تعدیل نیرو در راه است. بر اساس گفته‌ی هفت مهندس تأسیسات گیگافکتوری آستین و کارخانه‌ی فرمونت به سایت بیزنس‌اینسایدر، نگرانی‌هایی درمورد اخراج قریب‌الوقوع کارمندان تسلا وجود دارد. اگرچه هیچ خبر رسمی‌ای در این مورد دردسترس نیست، برخی از کارگران می‌گویند که این تعدیل نیرو احتمالاً از همین یکشنبه آغاز خواهد شد.

دو کارمند تسلا می‌گویند چیزی درباره‌ی اخراج‌ها نشنیده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر اعلام کرده‌اند این موضوع را خیلی جدی نمی‌گیرند. یکی از مهندسان تسلا می‌گوید: «حرف‌هایی زده شده است و برخی نگران هستند، اما می‌دانید که شایعات اشتباه در شرکتی به این بزرگی چقدر سریع می‌تواند پخش شود.»

این دومین‌بار در چند ماه اخیر است که کارکنان تسلا به‌دلیل شایعات مربوط به تعدیل نیرو نگران می‌شوند. طبق گزارش‌ها، تسلا در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) از مدیران خواسته بود حیاتی‌ترین نقش‌ها را برای شرکت شناسایی کنند. اکنون طبق اعلام برخی منابع، ارزیابی‌ کارکنان تسلا برای زمان دیگری برنامه‌ریزی شده است.

با توجه‌ به تعدیل نیرو در برخی از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و مایکروسافت در سال جاری، کارکنان سراسر صنعت فناوری نسبت‌ به هر نشانه‌ای از اخراج احتمالی در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند. رقبای تسلا ازجمله ریویان و فیسکر نیز در سال ۲۰۲۴ تعدیل نیرو داشته‌اند.

تسلا اخیراً با مشکلات جدی مواجه شده است و آمار تحویل خودرو در سه‌ماهه‌ی اول سال نشان از کاهش فروش دارد. تحویل خودروهای این شرکت نسبت‌ به سه‌ماهه‌ی قبل ۲۰ درصد و در مقایسه‌ با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته بیش از ۸ درصد کاهش یافته است که این اولین کاهش فروش سالانه‌ی خودروساز مذکور از سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات