قیمت سرویس کمک‌راننده تسلا به‌شدت کاهش یافت

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودرو تسلا رودستر ۲ در جاده با سرعت بالا
تسلا قیمت اشتراک ماهانه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی FSD را به طرز قابل‌توجهی کاهش داد.
تبلیغات

تسلا، خودروساز بزرگ آمریکایی، هزینه‌ی اشتراک نرم‌افزار کمک‌راننده‌ی FSD را کاهش داده است. قیمت اشتراک این سیستم قبلاً ۱۹۹ دلار بود اما حالا می‌توان آن را با پرداخت ۹۹ دلار تهیه کرد.

تسلا کاهش قیمت FSD را در پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اعلام کرد و گفت سیستم کمک‌راننده‌ی سطح ۲ این شرکت با نام FSD (Supervised) شناخته می‌شود؛ به این معنی که راننده باید به جاده توجه کند و در صورت نیاز کنترل ماشین را به‌ دست بگیرد.

سیستم اشتراک FSD برای کسانی که از قبل سیستم Autopilot را داشتند ۹۹ دلار بود؛ Autopilot سیستم کمک‌راننده با توانایی‌های کمتری نسبت به FSD است. اکنون تسلا Autopilot را به‌صورت استاندارد در تمام خودرو های جدید ارائه می‌دهد.

تسلا سرویس FSD را به‌مدت یک ماه رایگان ارائه می‌دهد تا مشتریان بیشتری از آن استفاده کنند. تسلا تحت دستور مستقیم ایلان ماسک کارمندان مرکز خدمات خود را موظف کرده است که خودروها را به تمام خریداران احتمالی با سیستم FSD نمایش بدهند.

نظرات ضدونقیضی در مورد سیستم FSD از مالکان تسلا شنیده می‌شود. این شرکت همواره با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعدد برای بهبود توانایی‌های سیستم FSD تلاش می‌کند.

بیشتر سیستم‌های کمک‌راننده‌ برای استفاده‌ی محدود در بزرگراه‌ها مناسب هستند؛ بااین‌حال تسلا مشتریان خود را به استفاده‌ از FSD در بیشتر جاده‌ها تشویق می‌کند.

مشکلات مالی تسلا احتمالاً عامل کاهش قیمت‌ها باشد. آمار فروش فصلی خودروهای این شرکت برای اولین‌بار در سال‌های اخیر کاهش یافته و فشار بیشتری بر تسلا برای افزایش درآمد وارد شده است. در همین راستا ظاهراً تسلا می‌خواهد درآمدش را ازطریق خدمات نرم‌افزاری افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات