کانسپت هیجان‌انگیز پاگانی به خودرو افسانه‌ای زوندا ادای احترام می‌کند

شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو پاگانی آلیشا
پاگانی خودرو تک‌ساخت جدیدی رونمایی کرده است که به زوندای افسانه‌ای ادای احترام می‌کند.
تبلیغات

۲۵ سال پیش برند پاگانی با معرفی خودرو هیجان‌انگیز زوندا متولد شد. تا سال ۲۰۲۲، پاگانی همچنان روی نسخه‌های مختلف این خودرو کار می‌کرد. اکنون خودرویی دیگر به نام آلیشا از این برند ایتالیایی معرفی شده است که یاد و خاطره‌ی نخستین سوپراسپرتش را گرامی می‌دارد.

خودرو جدید پاگانی را مؤسسه‌ی طراحی اروپا (IED) طراحی کرده است. طرح اولیه‌ی خودرو را یکی از دانشجویان این مؤسسه ارائه داد و سپس به مدل ۱:۱ تبدیل شد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو پاگانی آلیشا
نمای جانبی خودرو پاگانی آلیشا

طراح برای دستیابی به سطحی صاف و طراحی یکپارچه، از ورودی‌های هوای موجود در انواع سوپراسپرت‌ها دوری کرده است. شاخصه‌های دیگری مانند حجم بیشتر فضای بالایی چرخ‌ها و چراغ‌های LED و رینگ‌های متفاوت ظاهر متمایزی به خودرو بخشیده‌اند.

نمای عقب خودرو پاگانی آلیشا
نمای سه‌چهارم عقب خودرو پاگانی آلیشا

استفاده از فرم چهارگانه‌ی چراغ‌های جلو و اگزوزهای عقب و تناسبات بدنه، خودرو زوندا را در ذهن بیننده تداعی می‌کند.

آلیشا با ابعاد بدنه‌ی ۲ در ۴٫۵ متر کمی از زوندا کشیده‌تر است. ارتفاع خودرو حدود یک متر است و کابینی الهام‌گرفته از مسابقه‌دهندگان گروه C دهه‌ی ۱۹۸۰ دارد.

نمای داخلی خودرو پاگانی آلیشا
صفحه کیلومتر خودرو پاگانی آلیشا

آلیشا برخلاف مدل‌های مختلف زوندا چهره‌ای آرام دارد. طراحی این خودرو را نمی‌توان با هوایرا و نسخه‌های دیگر آن مانند ایمولا مقایسه کرد.

آلیشا، تنها در تعداد یک دستگاه ساخته می‌شود. البته ازآنجاکه برند پاگانی به ساختن مدل‌های خاص‌تر از سوپراسپرت‌هایش شهرت دارد، ممکن است درصورت تمایل خریدار وفادار و ثروتمند، از المان‌های طراحی آلیشا در محصولی ویژه استفاده شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات