مرگ کارمند اپل در تصادف خودرو تسلا؛ ایلان ماسک با خانوده فرد متوفی توافق می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو تسلا مدل X آبی در جاده
تسلا برای حل‌و‌فصل پرونده‌ی تصادف مرگبار مهندس اپل، با خانواده‌ی این شخص توافق می‌کند.
تبلیغات

قرار بود تسلا در هفته‌ی جاری برای دفاع از سیستم کمک‌راننده‌ی Autopilot در دادگاه حاضر شود، اما ظاهراً این شرکت تصمیم گرفته است به خانواده‌ی والتر هوانگ، مهندس اپل که به‌دلیل استفاده از ویژگی مذکور جان خود را از دست داد، غرامت پرداخت کند.

طبق اسناد دادگاه، تسلا سعی دارد مبلغ توافق با خانواده‌ی هوانگ را محرمانه نگه دارد. درحالی‌که نمی‌دانیم این شرکت چه مبلغی پیشنهاد داده است یا توافق با خانواده‌ی متوفی چه بندهای دیگری دارد، وکلای تسلا اعلام کرده‌اند هر دو طرف با توافق همراه شده‌اند و می‌خواهند جزئیات محرمانه باقی بماند.

قاضی پرونده‌ی مرگ مهندس اپل به‌دلیل استفاده از سیستم رانندگی خودکار تسلا هنوز توافق میان شرکت خودروساز با خانواده‌ی متوفی را تأیید نکرده است.

اسناد دادگاه نشان می‌دهند جلسه‌ی پیگیری دیگری برای بحث بیشتر درمورد این توافق در روز پنجشنبه ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد تا اداره‌ی حمل‌و‌نقل کالیفرنیا به‌عنوان یکی‌ از طرف‌های دعوی، فرصت اعتراض به روند کنونی پرونده را داشته باشد.

به‌نوشته‌ی ورج، تأیید شده است که ویژگی رانندگی خودکار خودرو مدل X هوانگ هنگام برخورد با مانع، فعال بوده و این شخص پس‌ از تصادف جانش را از دست داده است. هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل (NTSB) اعلام کرد هر دو عامل رانندگی خودکار و بی‌توجهی راننده، در وقوع این تصادف نقش داشته‌اند.

تسلا قصد داشت استدلال کند هوانگ در زمان حادثه مشغول بازی با گوشی خود بوده، زیرا او سابقه‌ی بازی هنگام رانندگی را داشته و حتی بازرسان متوجه شدند در زمان تصادف، یک بازی روی صفحه‌ی اصلی گوشی باز بوده است؛ موضوعی که البته نتوانستند آن را به‌طور قطعی ثابت کنند.

تسلا می‌خواست اپل را به دادگاه بکشاند و آن را با احضاریه‌ی دادگاه به ارائه‌ی مدرکی وادار کند که نشان دهد از بازی‌کردن هوانگ مطلع بوده است و اپل تلاش‌هایی برای لغو این احضاریه انجام داد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات