رسمی: ایلان ماسک تابستان امسال تاکسی رباتیک رونمایی می‌کند

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳ در جاده هر دو رنگ روز روشن
همزمان‌ با انتشار گزارشی درباره‌ی لغو خودرو ارزان تسلا، تاریخ رونمایی اولین تاکسی رباتیک این شرکت اعلام شد.
تبلیغات

ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس اعلام کرد که تسلا در تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) از تاکسی رباتیک خود پرده‌برداری می‌کند. گفته می‌شود تاکسی خودران تسلا مبتنی‌بر پلتفرم نسل بعدی این شرکت خواهد بود.

پست جدید ماسک در حالی منتشر می‌شود که شب گذشته رویترز در گزارشی اختصاصی گفت تسلا برای تمرکز بر تاکسی رباتیک تصمیم گرفته است عرضه‌ی خودرو ارزان‌قیمت خود را لغو کند.

ظاهراً ماسک به کارمندان تسلا گفته است که می‌خواهد به‌جای تولید خودرویی برای بازار انبوه، وسیله‌ی نقلیه‌ی خودرانی بسازد که همه‌ی خودروهای دیگر را منسوخ می‌کند.

ایلان ماسک مدت‌ها است که به احتمال ساخت تاکسی رباتیک توسط تسلا اشاره می‌کند. او حتی در سال ۲۰۲۳ تاکسی رباتیک تسلا را بدون آنکه طراحی‌اش مشخص باشد، به‌نمایش گذاشت.

ماسک چند سال قبل گفت که احتمالاً در نهایت خودروهای کاملاً خودران تسلا می‌توانند به‌صورت مستقل مسافرکشی کنند و برای خریدار خودرو درآمد به‌ارمغان بیاورند.

ایلان ماسک تاکنون وعده‌های عملی‌نشده‌ی بسیار زیادی داده است. او در سال ۲۰۱۹ گفت که تا اواسط سال ۲۰۲۰ بیش‌ از یک میلیون خودرو تسلا با سیستم FSD وارد جاده‌ها می‌شوند و این سیستم به حدی پیشرفته خواهد شد که راننده می‌تواند در جاده بخوابد. اکنون در سال ۲۰۲۴ هستیم و FSD هنوز سیستمی تماماً خودران به‌حساب نمی‌آید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات