رفتارهای عجیب ایلان ماسک احتمالا عامل کاهش فروش تسلا است

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
چشمک زدن ایلان ماسک / Elon Musk در یک مصاحبه
محبوبیت و شهرت ایلان ماسک در سال‌های اخیر کم شده و همین مسئله روی فروش تسلا تاثیر گذاشته است.
تبلیغات

تسلا، خودروساز پرآوازه‌ی آمریکایی، در سال‌های اخیر با افزایش رقابت در بازار خودروهای برقی مواجه شده است و دیگر رهبر بی‌چون‌و‌چرای بازار محسوب نمی‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که همیشه با شخصیت بی‌پروای خود در رأس اخبار حضور داشته، ممکن است بر نگاه عموم به تسلا تأثیر گذاشته باشد. او با اظهارنظرهای خود، گاهی اوقات باعث ایجاد تردید و نگرانی در میان سهامداران و مشتریان شده است.

بنابر گزارشی از رویترز، ۸۳ درصد از آمریکایی‌ها وقتی اسم تسلا را می‌شنوند به یاد ایلان ماسک می‌افتند. بنابراین تاثیر ماسک بر شهرت و محبوبیت تسلا انکارناپذیر است. بنابر گزارشی دیگر، محبوبیت تسلا در دو سال گذشته بین مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان به خودروهای برقی در هلند، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و استرالیا کاهش یافته است.

تمایل افراد به خرید محصولات و خدمات تسلا از ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کرده؛ این درحالی است که محبوبیت شرکت‌های رقیب تسلا که خودرو برقی تولید می‌کنند از جمله آئودی، مرسدس بنز و بی‌ام‌و در همین دوره بین ۴۴ تا ۴۷ درصد افزایش یافته است.

تسلا در اوایل سال جدید میلادی هشدار داده بود که رشدش در سال ۲۰۲۴ ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از سال قبل باشد؛ چراکه مشغول آماده سازی خط تولید خودروهای جدید خود برای سال ۲۰۲۵ است.

خودروساز بزرگ آمریکایی در گزارش سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ کاهش فروش را به تاخیر در زنجیره‌ی تولید و اختلالات حمل و نقل نسبت داد. همچنین وجود رقبای بزرگی چون BYD و ریویان در بازار چین که با کمترین قیمت خودرو، بیشترین امکانات را نسبت‌به محصولات تسلا ارائه می‌دهند، رقابت را برای این شرکت سخت‌تر از قبل کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات