افت فروش پس از ۴ سال؛ آسمان تسلا بارانی است

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تسلا / Tesla روی خودرو قرمز از نمای نزدیک
فروش سالانه‌ی تسلا برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۰ افت کرد تا وضعیت نه‌چندان جالب این شرکت ادامه‌دار باشد.
تبلیغات

تسلا، شرکت پیشرو در تولید خودروهای برقی، با کاهش ۸٫۵ درصدی در تحویل محصولاتش در سراسر جهان مواجه شده است. این شرکت در فصل اول سال ۲۰۲۴ توانست ۳۸۶,۸۱۰ دستگاه خودرو تحویل دهد که درمقایسه‌با دوره‌ی مشابه سال قبل، کاهش زیادی را نشان می‌دهد.

تسلا افت فروش را به عوامل مختلفی ازجمله روند تولید خودرو به‌روز‌شده‌ی مدل ۳ در کارخانه‌ی فرمونت و تعطیلی‌ برخی از کارخانه‌ها به‌دلیل تغییر مسیر حمل‌و‌نقل و آتش‌سوزی عمدی در گیگافکتوری برلین نسبت داد.

شکاف بین تعداد خودروهای تولیدشده و تعداد خودروهای تحویل‌شده در فصل اول ۲۰۲۴ بیش از حد معمول بوده است. تسلا اعلام کرده است که ۴۳۳,۳۷۱ دستگاه خودرو تولید کرده که حدود ۷٬۰۰۰ دستگاه کمتر از فصل اول سال قبل است.

وضعیت فعلی نشان‌دهنده‌ی مشکلاتی است که تسلا و به‌طور کلی بازار خودروهای برقی با آن‌ها مواجه هستند. با افزایش رقابت در این بازار و عرضه‌ی مدل‌های جدید به‌واسطه‌ی‌ شرکت‌های دیگر مانند فورد و جنرال موتورز و حتی شرکت‌های چینی مثل بی‌وای‌دی و شیائومی، تسلا باید استراتژی‌های خود را اصلاح کند.

فورد در ماه گذشته قیمت موستانگ Mach-E را حداکثر ۸٬۰۰۰ دلار کاهش داد و جنرال موتورز اخیراً اعلام کرده است که خودرو Chevy Equinox EV را با قیمت کمتر از ۳۵٬۰۰۰ دلار عرضه می‌کند که با ۷٬۵۰۰ دلار اعتبار دولتی، قیمتش به ۲۷٬۴۹۵ دلار می‌رسد.

عرضه‌ی خودرو SU7 شیائومی با قیمت رقابتی ۲۹٬۶۸۹ دلار و امکانات نرم‌‌افزاری پیشرفته، زنگ‌خطری برای تسلا در بازار پرسود چین خواهد بود. این شرکت برای اینکه بتواند دوباره فروش بیشتری تجربه کند، باید قیمت خودرو را کاهش دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات