تویوتا فعلاً خودروهای دیزلی را کنار نمی‌گذارد

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
تویوتا هایلوکس ۲۰۲۴ دیزلی هیبرید ملایم از نمای سه‌چهارم جلو
تویویتا برخلاف سایر خودروسازان، موتورهای دیزلی را کنار نمی‌گذارد و به‌ تولید آن‌‌ها ادامه می‌دهد.
تبلیغات

محبوبیت خودروهای دیزلی روزبه‌روز در حال کاهش است و بسیاری از خودروسازان فروش خودروهای دیزلی خود را متوقف کرده‌اند؛ اما تویوتا طور دیگری به موضوع نگاه می‌کند.

تویوتا می‌گوید که موتورهای دیزلی همچنان آینده‌ای طولانی دارند. شان هنلی، رئیس فروش و بازاریابی شعبه‌ی استرالیایی تویوتا، معتقد است که موتور دیزلی برخلاف تفسیرهای رایج نمرده و زمان زیادی تا پایان کار آن باقی مانده است.

هنلی در گفت‌وگو با مجله‌ی استرالیایی Drive اعلام کرد: «دیزل همچنان منبع سوخت بسیار ارزشمندی است؛ به‌ویژه برای وسایل نقلیه‌ی سنگین مانند کامیون‌ها و SUV‌های بزرگ.»

هنلی بر این باور است که موتور دیزلی برای بقای خود به انطباق با مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی نیاز دارد. در همین زمینه، تویوتا مدل جدید خودرو هایلوکس را با سیستم هیبریدی ملایم و موتور ۲٫۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل عرضه کرده است.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا، پیش‌تر اعلام کرده بود که خانواده‌‌ی جدیدی از موتورهای احتراقی در حال تولید هستند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی تصمیم این شرکت برای فروش خودروهای درون‌سوز در درازمدت است.

تویودا معتقد است که خودروهای الکتریکی هرگز از سهم بازار ۳۰ درصد فراتر نمی‌روند. ۷۰ درصد دیگر همچنان موتورهای احتراقی دارند که با بنزین یا گازوئیل کار می‌کنند. تویوتا می‌گوید که سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن می‌توانند روزی جایگزین‌های مناسبی برای سوخت‌های فسیلی شوند.

خودروهای دیزلی سهم بازار ۱۳٫۶ درصدی در سال ۲۰۲۳ داشتند. قوانین سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا فروش این خودروها را سخت‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

براساس اطلاعاتی که انجمن خودروسازان اروپا منتشر کرده است، در سال ۲۰۲۳ فروش خودروهای برقی برای اولین‌بار از خودروهای دیزلی در اروپا پیشی گرفت و ۱۴٫۶ درصد از کل حجم عرضه‌ی خودرو در قاره‌ی سبز را ازآنِ خود کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات