زمان عرضه تویوتا هایلوکس برقی مشخص شد؛ پیکاپ محبوب در مسیری جدید

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
خودروی پیکاپ سفید رنگ تویوتا از نمایه‌ی سه رخ جلو
بر اساس اعلام تویوتا، مدل برقی پیکاپ هایلوکس در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

بنابر گزارش رویترز، رئیس شعبه‌ی تایلند تویوتا در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک گفت که این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۵ یک نسخه‌ی کاملاً برقی از وانت هایلوکس را روانه بازار کند. این اقدام احتمالاً پاسخی به رقابت رو به رشد در بازار وسایل نقلیه‌ی الکتریکی است.

هایلوکس در ۶ کشور تولید می‌شود و در ۱۸۰ کشور و منطقه به فروش می‌رسد و یکی از پرفروش‌ترین وانت‌ها در سراسر جهان است. بنابراین معرفی یک نسخه‌ی کاملاً الکتریکی از این وانت پرطرفدار، منطقی به نظر می‌رسد.

خودروی پیکاپ سفید رنگ تویوتا از نمایه‌ی سه رخ جلو

ایسوزو موتورز، رقیب ژاپنی تویوتا، می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ پیکاپ الکتریکی D-MAX و یک کامیون الکتریکی را روانه‌ی بازار تایلند کند. D-MAX ایسوزو دومین پیکاپ پرفروش تایلند بعد از هایلوکس به شمار می‌رود.

داخل خودروی شرکت تویوتا

اولین هایلوکس هیبریدی، سال گذشته با موتور ۲٫۸ لیتری معرفی شد، اما هنوز هم یک موتور بنزینی داشت و سیستم برقی تنها پنج درصد بهبود در کارایی سوخت را ارائه می‌کرد.

تویوتا حتی یک نمونه‌ی اولیه از هایلوکس را با سلول سوختی هیدروژنی نیز معرفی کرد، ولی به خاطر نبود زیرساخت برای خودروهای هیدروژنی، وارد چرخه‌ی تولید نشد.

خودروی پیکاپ سفید رنگ تویوتا از نمایه‌ی سه رخ عقب

وانت الکتریکی جدید تویوتا بر اساس کانسپت Revo BEV طراحی شده است. به گفته‌ی مدیر شعبه‌ی تایلند تویوتا، قرار است تا پایان دهه‌ی جاری میلادی ۳۰ درصد از وسایل نقلیه‌ی ساخته‌شده در این کشور برقی باشند.

تویوتا یک سوم فروش خودروهای تایلند را به خود اختصاص داده و استقبال از خودروهای برقی در این کشور رو به افزایش است؛ به طوری که شرکت چینی BYD در سال گذشته با فروش خودرو Atto 3 با تعداد ۱۹ هزار دستگاه، توانست لقب پرفروش‌ترین برند خودروهای برقی را از آن خود کند.

قیمت خودرو هایلوکس برقی هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات