تسلا مدل ۳ جدید با تغییرات داخلی و خارجی و دامنه حرکتی بیشتر رونمایی شد

شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل قرمز تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳
فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ دامنه‌ی حرکتی بیشتری دارد و از طراحی جذاب‌تری استفاده می‌کند. این خودرو ویژه‌ی بازارهای اروپا و خاورمیانه رونمایی شده است.
تبلیغات

تسلا نسخه‌ی ارتقایافته و بازطراحی‌شده‌ی خودروِ Tesla Model 3 را در اروپا رونمایی کرد. این خودرو پیش‌تر در برخی شایعه‌ها با کدنام «پروژه‌ی های‌لند» دیده شده بود.

فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ شامل تغییراتی در بخش جلویی و پشتی و نمایشگر جدید برای مسافران صندلی عقب و تغییراتی در کابین است. تسلا از بهبود آیرودینامیک و دامنه‌ی حرکتی نیز خبر داده است.

واضح‌ترین تغییر ظاهری فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ را در بخش جلویی می‌بینیم؛ جایی که سپر اصلاح شده است و یک ورودی هوا در بخش مرکزی دارد. هدلایت‌ها بسیار باریک‌تر شده‌اند و حس‌وحالی شبیه خودروهای آئودی منتقل می‌کنند.

تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳ در جاده هر دو رنگ روز روشن

براساس پست حساب اروپای تسلا در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، تغییر زیادی در بخش کناری تسلا مدل ۳ جدید اِعمال نشده؛ اما طراحی چرخ‌ها تغییر کرده است. تسلا می‌گوید خودروِ جدید با رینگ ۱۸ و ۱۹ اینچی تولید می‌شود. در بخش پشتی، چراغ‌های LED جدیدی را شاهد هستیم. بامپر هم بازطراحی شده است و از چراغ‌های مه‌شکن میزبانی می‌کند.

فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ در دو رنگ روانه‌ی بازار می‌شود: رنگ قرمز که شباهت زیادی به تسلا مدل S دارد و رنگ خاکستری. تغییرات ظاهری باعث بهبود آیرودینامیک تسلا مدل ۳ شده‌اند. به‌ادعای تسلا، این خودروِ جدید ۱۰ درصد دامنه‌ی حرکتی بیشتر دارد و در قوی‌ترین مدل می‌تواند با هربار شارژ تا ۴۲۱ مایل (۶۷۷٫۵ کیلومتر) حرکت کند.

تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳ خاکستری نمای پشت

کیفیت بدنه‌ی خودرو و سیستم تعلیق در نسخه‌ی جدید تسلا مدل ۳ بهبود یافته است تا سواری بهتری ارائه شود. تسلا تلاش کرده است تا با شیشه‌ی آکوستیک در بخش پشتی، میزان سروصدای داخل کابین خودروِ مدل ۳ را کاهش دهد.

تسلا مدل ۳ جدید داشبورد بهتری دارد که روی آن از نورپردازی LED استفاده شده است. در داخل خودرو پنل شخصی‌سازی‌شدنی را می‌بینیم و تغییراتی در فرمان نیز به‌چشم می‌خورد. تسلا دسته‌راهنما را در خودروِ جدیدش حذف کرده است و اکنون خریداران این خودرو برای راهنمازدن باید از دکمه استفاده کنند. انتخابگر دنده نیز به نمایشگر لمسی منتقل شده است.

نمای داخل کابین تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳

سیستم اطلاعات‌سرگرمی خودروِ جدید تسلا روشنایی بیشتر از مدل قبلی دارد و واکنش‌گراتر است. راننده اکنون می‌تواند با کمک نمایشگر سیستم تهویه‌ی هوای مسافر را روشن و خاموش کند. به‌علاوه بهبودهایی در بلوتوث و وای‌فای اِعمال شده است. ناگفته نماند که تسلا تعداد اسپیکر را از ۱۴ به ۱۷ مورد رسانده است.

نمایشگر مسافران پشتی در تسلا مدل ۳ نسخه ۲۰۲۳

مسافران پشتی خودروِ تسلا مدل ۳ به نمایشگر ۸ اینچی جدیدی دسترسی دارند که امکان پخش موسیقی و اجرای اپلیکیشن‌هایی مثل نتفلیکس و یوتیوب و دیزنی پلاس را دارد.

عرضه‌ی نسخه‌ی جدید تسلا مدل ۳ از ماه اکتبر (مهر و آبان) در برخی از کشورهای اروپایی و خاورمیانه آغاز می‌شود. تسلا به عرضه‌ی این خودرو در آمریکا و بریتانیا اشاره نکرده است. قیمت خودرو تسلا مدل ۳ جدید از ۴۲٬۹۹۰ یورو شروع می‌شود و به ۵۰٬۹۹۰ یورو می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات