احیای خودرو افسانه‌ای تویوتا سوپرا پس از ۱۴ سال [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا سوپرا توربو ۱۹۹۵
تویوتا سوپرا قدیمی که سال‌ها خاک می‌خورد، با همت مالکش بار دیگر به زندگی برگشت.
تبلیغات

مالک تویوتا سوپرا توربو مدل ۱۹۹۵، این خودرو را در سال ۲۰۰۱ خرید و به مدت تقریباً ۱۰ سال با آن رانندگی کرد تا اینکه خانواده‌اش بزرگ‌تر شد. بر اساس ویدیو WD Detailing، خودرو مذکور از سال ۲۰۱۱ در حیاط پشتی خانه‌ پارک شده بود؛ تا همین اواخر که صاحبش تصمیم گرفت کمی به آن رسیدگی کند.

ویدئو با سوپرای قرمزرنگ و کیسه‌های زباله‌ی اطراف آن آغاز می‌شود. به‌وضوح می‌توان رشد خزه را روی بخش عقب سوپرا توربو ۱۹۹۵ دید و گِل‌ولای سفت‌شده، روی رکاب‌های خودرو اسپرت را پوشانده‌اند.

همان‌طور که در اوایل ویدیو می‌بینید، شیشه‌ها کثیف‌اند، بخشی داخلی کپک‌ زده و باله‌ی نمادین خودرو دچار آسیب جدی شده است.

برچسب معاینه‌ی فنی روی شیشه‌ی جلو سوپرا نیز مربوط به سال ۲۰۱۱ است که ادعای پارک بودن آن به‌مدت بیش‌ از یک دهه را تأیید می‌کند.

پس‌ از انتقال تویوتا سوپرا توربو ۱۹۹۵ به تعمیرگاه، شواهد بیشتری از خواب طولانی این خودرو آشکار می‌شود؛ زیرا دیسک‌های ترمز زنگ‌زده به نظر می‌رسند و کالیپرها آنقدر خورده شده‌اند که با تمیزکاری ساده قابل بازیابی نیستند.

در فرایند احیای خودرو، توده‌های برگ از زیر بدنه‌ خارج و دو لانه‌ی موش از قسمت بار در عقب برداشته می‌شوند. پسماندهای بیشتری از جوندگان از پشت عایق کاپوت بیرون کشیده می‌شود که ظاهراً موجودات جونده آن را نابود کرده‌اند.

لحظه‌ی ناخوشایند زمانی فرا می‌رسد که درِ باک باز می‌شود؛ جایی‌ که به لانه‌‌ی مورچه‌های زنده‌ تبدیل شده است.

اگر با سبک ویدیوهای WD Detailing آشنا باشید، می‌دانید که سرانجام داستان تویوتا سوپرا توربو ۱۹۹۵ چیست. پس‌از چندین مرحله استفاده از تمیزکننده‌ و پولیش‌های مختلف، تویوتای قدیمی کاملاً عالی به‌نظر می‌رسد.

سال‌ها بی‌توجهی، به بخشی از رنگ خودرو آسیب رسانده است و برخی از پلاستیک‌های داخلی نیز رنگ‌پریده شده‌اند. روی صندلی‌های چرمی هم آسیب‌هایی به‌چشم می‌خورد و برخی لکه‌ها روی آن قابل پاک‌شدن نیستند.

تویوتا سوپرا توربو ۱۹۹۵ اکنون نسبت‌ به شرایط قبل در وضعیت بسیار بهتری قرار گرفته است و این اتفاق نقطه‌ی شروع بسیار عالی برای صاحب خودرو محسوب می‌شود تا بتواند بازسازی کاملی انجام دهد یا به‌سادگی با رفع مشکلات مکانیکی، آن را دوباره روانه‌ی جاده‌ها کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات