این سریع‌ترین ماشین BMW در دنیا است

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بی ام دبلیو M240i سری ۲
یک خودرو هیجان‌انگیز BMW می‌تواند یک‌چهارم مایل (۰٫۴ کیلومتر) را در مدت ۷٫۹ ثانیه طی کند.
تبلیغات

خودرو بی ام و M240i xDrive سری ۲ با پیشرانه‌ی B58 شش‌سیلندر خطی و موتور سه لیتری به‌طور شگفت‌انگیزی قدرتمند است و به‌راحتی می‌تواند به سرعت بالایی برسد. این خودرو با قدرت ۱٬۵۰۰ اسب بخار ثابت می‌کند که پیشرانه‌ی ‌B58 با اقتدار، گوی رقابت را از تویوتا 2JZ ربوده است.

ظاهر خودرو M240i xDrive معمولی به نظر می‌رسد، اما هیچ کتابی را نباید از روی جلدش قضاوت کرد. این خودرو به‌ظاهر معمولی، به نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی موتور شش‌سیلندر B58 مجهز است؛ میل سوپاپ جدید، سیستم سوخت پیشرفته، سرسیلندر پورت‌شده و توربوشارژ ۷۴ میلی‌متری Precision زیر کاپوت این خودرو پنهان شده‌اند.

سیستم چهارچرخ متحرک با نسخه‌ی ارتقاء‌یافته‌ی گیربکس هشت سرعته‌ی اتوماتیک قدرت می‌گیرد؛ گیربکس ساخت شرکت Pure Drivetrain Solutions است. اکسل‌های تقویت‌شده و میل‌لنگ کربنی برای تاب‌آوری بیشتر استفاده شده‌اند؛ اما به طرز شگفت‌انگیزی، دیفرانسیل عقب اصلاح نشده است.

ECU نسخه‌ی اصلی خودرو حفظ و اصلاح شده است تا تمام تغییرات در پیشرانه را بپذیرد؛ در واقع ویژگی‌های اصلی ECU سری ۲ از جمله کنترل آب و هوا، سرگرمی و کروز کنترل هنوز در این نسخه وجود دارند.

فضای داخلی تغییر نکرده و به گفته‌ی مالک خودرو، وزن آن همراه با راننده حدود ۱٬۵۹۲ کیلوگرم است. با این تفاسیر، خودرو بی ام و M240i سری ۲ سریع‌ترین خودرو یک‌چهارم مایلی روی زمین محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات