رانندگی از راه دور؛ فناوری جدید BMW خبرساز شد

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شخصی پشت دستگاهی متشکل از مانیتور و فرمان برای کنترل خودرو از راه دور
بی‌ام‌و روی فناوری‌ای جدید کار می‌کند که کنترل خودرو از راه دور را امکان‌پذیر خواهد کرد.
تبلیغات

درحال‌حاضر فناوری خودران در مرکز توجه خودروسازان مختلف است تا به شکل‌های گوناگون در محصولات مختلف ارائه شود اما ظاهراً بی ام و جور دیگری فکر می‌کند.

خودروساز آلمانی در نمایشگاه CES 2024 سیستمی برای رانندگی از راه دور وسایل نقلیه به نمایش گذاشت. بی ام و از این فناوری به‌عنوان سیستم پارکینگ از راه دور نام می‌برد اما کاربردهای دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، سناریوی بی ام و برای فناوری مذکور اینگونه است که مشتریان ابتدا خودروهای خود را در یک منطقه‌ی از پیش‌تعیین‌شده پارک می‌کنند. با فشردن یک دکمه در اپلیکیشن موبایل، دستیار انسانی از راه دور کنترل خودرو را به‌دست می‌گیرد.

اپراتور کنترل از راه دور در فضایی شبیه به اتاق گیمینگ با فرمان و مانیتورهای مختلف قرار گرفته بود و خودروهای بی ام و را در نمایشگاه CES کنترل می‌کرد، اما بی ام و ادعا می‌کند که این سیستم می‌تواند در فواصل بیشتری هم کار کند.

یکی از مزایای مدل مفهومی BMW این است که کاملاً با فناوری‌های موجود مطابقت دارد. کنترل از راه دور خودرو به مجموعه‌ای از دوربین‌های روی خودرو متصل می‌شود و تنها به یک سیگنال بی‌سیم قوی نیاز دارد.

در حالی که ایده‌ی بی‌ام‌و فعلاً در مرحله‌ی آزمایش در پیست است و تا تجاری‌سازی فاصله‌ی زیادی دارد، این فناوری می‌تواند در مکان‌هایی مثل پارکینگ‌ها که سیستم‌های خودران نمی‌توانند کار کنند، استفاده شود.

دستیار پارک انسانی از راه دور حتی می‌تواند به یک شغل جدید تبدیل شود. شخصی پشت سیستم می‌نشیند و درخواست جابه‌جایی خودرو را از مناطق مختلف دریافت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات