عملکرد فوق‌العاده BYD در سال ۲۰۲۳؛ فروش بیش از ۳ میلیون خودرو برقی

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی برقی BYD
خودروساز چینی، BYD، با فروش سه میلیون خودرو برقی، عملکردی قدرتمند در سال ۲۰۲۳ از خود نشان داد.
تبلیغات

شرکت BYD، خودروساز پیشرو در تولید وسایل نقلیه‌ی برقی و بازیگر اصلی بازارهای جهانی در حوزه‌ی انرژی نو، گزارش سالانه‌ی ۲۰۲۳ را منتشر کرد؛ BYD براساس معیارهای کلیدی مالی به رشد چشم‌گیری دست یافته است. براساس گزارش مالی بی‌وای‌دی، سود خالص سهام‌داران ۸۰٫۷۲ درصد افزایش پیدا کرد.

درآمد عملیاتی با افزایش ۴۲٫۰۴ درصدی نسبت‌به سال گذشته به ۶۰۲٫۳۱۵ میلیارد یوان (۸۱ میلیارد دلار) رسید و سود هر سهم به ۱۰٫۳۲ یوان (۱٫۴ دلار) افزایش یافت. BYD قصد دارد به ازای هر ۱۰ سهم، سود نقدی ۳۰٫۹۶ یوان (۴٫۲ دلار) بین تمام سهام‌دارانش توزیع کند.

BYD در سال ۲۰۲۳ با تحویل ۳٫۰۲ میلیون خودرو برقی تسلط خود را بر بازار تثبیت کرد و در بین ۱۰ شرکت خودروساز برتر جهانی، بالاتر از تسلا رتبه‌ی نخست را در اختیار گرفت.

خودروی برقی BYD

BYD چندین بار مرزها را در فناوری‌های جدید و قیمت خودرو برقی جابه‌جا کرده است. پس از عرضه‌ی موفقیت‌آمیز خودرو Champion Edition با قیمت یکسان برای هر دو نسخه‌ی بنزینی و برقی، ‌‌مدل جدید Honor Edition در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) از راه رسید.

خودرو بی‌وای‌دی Honor Edition یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای برقی جهان به‌شمار می‎‌رود. بی‌وای‌دی ۲۵ مارس (۶ فروردین) دستاورد دیگری کسب کرد و به اولین خودروسازی تبدیل شد که هفت میلیون خودرو با اتکا بر انرژی نو تولید کرده است.

بی‌وای‌دی که یک شرکت فناوری چندملیتی است و دفتر مرکزی آن در شنژن چین قرار دارد، در سال ۱۹۹۵ بنیان‌گذاری شد. بی‌وای‌دی ابتدا روی تولید باتری تمرکز کرد و سپس فعالیتش به وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، تجهیزات الکترونیکی و سایر فناوری‌ها گسترش یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات