مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵ نمای نیم رخ جلو و کنار
مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۴ قابلیت‌های پرتعدادی دارد و قدرتمندتر از نسل قبل شده است.
تبلیغات

مرسدس جی کلاس در ۴۵ سال گذشته، بنز را در حوزه‌ی خودروهای آفرود سربلند نگه‌ داشته است. این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز در نیم قرن اخیر تغییر چندانی نکرده، اما مرسدس در سال ۲۰۲۵ سرانجام خودرو آفرود خود را الکتریکی می‌کند.

خودرو بنز جی کلاس ۲۰۲۵ آبی نما جلو
خودرو بنز جی کلاس ۲۰۲۵ آبی نما سه رخ
خودرو بنز جی کلاس ۲۰۲۵ آبی پشت و کنار

به گزارش Car and Driver، تیپ پایه‌ی خودرو G550 موتور سه لیتری ۶ سیلندر خطی توربوشارژ دارد و به موتور الکتریکی توربوشارژ و کمپرسور الکتریکی کمکی مجهز است.

قدرت تیپ پایه ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور آن ۵۵۹٫۹ نیوتن‌متر است. این قدرت ۲۷ اسب بخار بیشتر از مدل قبلی محسوب می‌شود، اما گشتاور کمی کمتر شده است.

مدل

موتور

توان (اسب بخار)

گشتاور نیرو (نیوتن متر)

G550 2025

توربو ۳ لیتری خطی ۶ سیلندر هیبرید

۴۴۳

۵۵۹٫۹۵

G550 2024

توئین توربو ۴ لیتری V8

۴۱۶

۴۱۰٫۲۰

مدل ۲۰۲۵ جی کلاس با گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به‌روز‌شده است و سیستم چهار چرخ متحرک با تقسیم گشتاور ۶۰-۴۰ به‌صورت استاندارد دارد.

ارتفاع خودرو به نسل قبل شباهت دارد و زاویه‌های ورود و خروج خودرو به ترتیب ۳۰ و ۳۱ درجه باقی مانده است.

مرسدس قابلیت کمک‌راننده‌ی آفرود را در سیستم اطلاعات‌سرگرمی MBUX گنجانده است. کمک‌راننده‌ی آفرود مواردی مانند موقعیت خودرو، ارتفاع، زاویه‌ی فرمان و دما را روی صفحه‌نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی و دسته‌ی ابزار دیجیتال نمایش می‌دهد و شخصی‌سازی نمایشگر را ممکن می‌کند.

نمایشگرهای جلو خودرو بنز جی کلاس ۲۰۲۵
نمایشگرهای جلو خودرو بنز جی کلاس ۲۰۲۵

قابلیت Transparent Hood که از بنز مدل EQE و GLC قرض گرفته شده است، به راننده اجازه می‌دهد تصاویر دوربین ۳۶۰ درجه را از قسمت جلویی خودرو ببیند.

از دیگر ویژگی‌های جی کلاس ۲۰۲۵ می‌توان به مجموعه‌‌تجهیزات ایمنی به‌عنوان بخشی از پکیج استاندارد Driver Assistance که شامل کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود، اشاره کرد. برای کمک به پارک‌کردن، یک دوربین ۳۶۰ درجه در بالای خودرو تعبیه شده است.

نمایشگر جلو و عملکرد Transparent Hood در بنز جی کلاس ۲۰۲۵
نمایشگر جلو و عملکرد Transparent Hood در بنز جی کلاس ۲۰۲۵

بنز جی کلاس ۲۰۲۵ در تیپ پایه موتور کوچک‌تری دارد، اما در تیپ G63 که عملکردمحور است، موتور بدون تغییر باقی مانده است.

موتور تیپ G63، توربو دوگانه‌ی ۴٫۰ لیتری V8 و دارای قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر است. این تیپ از همان موتور الکتریکی تیپ پایه نیز استفاده می‌کند. G63 با این مشخصات می‌تواند در ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل‌در‌ساعت (۹۶٫۵ کیلومتر‌در‌ساعت) برسد.

خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵ آبی نمای جلو
خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵ آبی نمای کنار
خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵ صندلی‌های جلو
خودرو مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۲۵ صندلی‌های عقب

قابلیت AMG Active Ride Control، یک گزینه‌ی جدید در G63 است و عملکرد بهتر در داخل و خارج از جاده را فراهم می‌کند.

هر دو تیپ پایه و G63 در سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی‌های بصری ظریفی دریافت می‌کنند. G63 با گزینه‌ی رنگ جدید آبی، چراغ‌های LED تطبیقی استاندارد و سپر جدید عرضه خواهد شد؛ همچنین ۶ گزینه‌ی چرخ مختلف از ۲۰ تا ۲۲ اینچی وجود دارد.

قیمت بنز جی کلاس سال ۲۰۲۵ هنوز مشخص نیست. قیمت خودرو مدل ۲۰۲۴ از ۱۴۴٬۱۵۰ دلار شروع می‌شد و مدل G63 گران‌تر و ۱۸۰٬۹۵۰ دلار بود. انتظار می‌رود مدل ۲۰۲۵ در هر دو نسخه کمی گران‌تر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات