نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند

دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
۲۵ سایه خودرو نیسان در خیابان از جلو
نیسان تولید ۳۰ خودرو کاملاً جدید را برای بازارهای جهانی برنامه‌ریزی کرده است.
تبلیغات

نیسان قصد دارد در سه سال آینده با راهبرد تجاری موسوم‌ به The Arc، خط‌تولید محصولات خود را بازطراحی و ۳۰ خودرو جدید رونمایی کند. ۱۶ مدل از این خودروها هیبریدی و الکتریکی خواهند بود و ۱۴ مدل باقی‌مانده از موتورهای درون‌سوز قدرت خواهند گرفت.

در تصاویر رسمی، اکثر خودروهای آینده‌ی نیسان در سایه نمایش داده شده‌اند. ۲۵ خودرو در عکس دیده می‌شوند؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد که خودروساز ژاپنی پنج محصول را مخفی کرده است.

تصویر سایه های ۳۰ خودرو جدید نیسان که در خیابان می روند

گفته می‌شود که برنامه‌ی The Arc شامل چند استراتژی منطقه‌ای است؛ ازجمله برای ایالات متحده و کانادا که نیسان می‌خواهد ۷ مدل کاملاً جدید معرفی کند. در ایالات متحده، ۷۸ درصد از خودروهای سواری احیا می‌شوند و تعدادی خودرو هیبریدی و e-Power جدید عرضه خواهند شد.

اصطلاح e-Power به سیستمی اشاره می‌کند که از موتور احتراقی به‌عنوان ژنراتوری برای شارژ باتری موتور الکتریکی استفاده می‌کند. در مدل‌هایی مانند قشقایی، موتور احتراقی به چرخ‌ها متصل نیست؛ بنابراین، شبیه مکانیزم موتور چرخشی در خودرو MX-30 مزدا خواهد بود.

تصویر سایه های ۳۰ خودرو جدید نیسان که در خیابان می روند با نور چراغ قرمز

نیسان اطلاعات ۳۰ خودرو جدید خود را محرمانه نگه داشته است؛ اما به‌نظر می‌رسد که غالباً بر خودروهای کراس‌اوور و SUV تکیه کرده است.

طبق گزارش‌های پیشین‌، پنج خودرو SUV جدید از‌جمله پاترول Y63 به خاورمیانه می‌آیند و دو مدل از آن‌ها به‌همراه یک خودرو بنزینی کلاس A نیسان راهی آفریقا خواهند شد. برنامه‌ی نیسان برای اروپا این است که ۶ مدل جدید معرفی کند و سهم فروش خودروهای الکتریکی را به ۴۰ درصد برساند.

خودروساز ژاپنی قصد دارد در خانه‌ی خود ۸۰ درصد از محصولات موجود را بازطراحی کند و با عرضه‌ی ۵ خودرو کاملاً جدید، سهم هیبریدی‌ها و برقی‌ها را به ۷۰ درصد برساند.

۸ مدل هیبریدی و برقی نیسان وارد بازار چین می‌شوند، اما تنها نیمی از آن‌ها لوگو این شرکت را به‌همراه خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که سهم خودروهای الکتریکی در بازار جهانی تا پایان ۲۰۲۷ به ۴۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.

نیسان قصد دارد قیمت خودرو الکتریکی را ۳۰ درصد کاهش دهد و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ به تعادل هزینه‌ی بین موتورهای درون‌سوز و الکتریکی برسد. همچنین، باتری‌ لیتیوم-نیکل-منگنز-کبالت (NCM) با سرعت شارژ و چگالی انرژی بیشتر از نسل فعلی در دست توسعه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات