اتفاق بزرگ در خاورمیانه؛ دولت بحرین شرکت خودروسازی مک‌لارن را تصاحب کرد

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ابرخودرو مک لارن Artura مدل ۲۰۲۵ بنفش در جاده نمای جلو
دولت بحرین با خرید ۱۰۰ درصد از سهام مک‌لارن، این خودروساز سرشناس را تصاحب کرد.
تبلیغات

شایعه‌ها سرانجام رنگ حقیقت به خود گرفتند و گروه خودروسازی مک‌لارن حالا مالک جدیدی دارد. شرکت هلدینگ ممتلکات بحرین (صندوق ثروت دولتی این کشور) مک‌لارن را به‌طور کامل ازآنِ خود کرده است. پیش‌از‌این، بحرین ۶۰ درصد از سهام مک‌لارن را دراختیار داشت.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، فعلاً نمی‌توان با قطعیت گفت که فروش مک‌لارن به دولت بحرین چه تغییراتی روی استراتژی‌های این شرکت خودروساز می‌گذارد.

پاول والش، رئیس اجرایی هیئت‌مدیره‌ی مک‌لارن می‌گوید: «این اقدام به ما کمک می‌کند تا روی ارائه‌ی برنامه‌ی تجاری بلندمدتمان تمرکز کنیم.» این برنامه شامل سرمایه‌گذاری روی محصولات و فناوری‌های جدید می‌شود.

به‌لطف ثروت دولت بحرین، مک‌لارن ازاین‌پس منابع مالی موردنیازش را برای تولید محصولات جدید و هجوم به بازار خودروهای برقی خواهد داشت. این برند که به تولید ابرخودرو شهرت دارد، در سال‌های اخیر با مشکلات مالی مواجه شده است.

مک‌لارن در سال ۲۰۲۲ برخی از خودروهای تاریخی‌اش را برای تأمین بودجه‌ی پروژه‌ی ابرخودرو Artura فروخت. یک سال قبل از آن نیز، مک‌لارن دفتر مرکزی و کارخانه‌ی فرمول یک خود را فروخته بود.

در سال ۲۰۲۲، مک‌لارن مدیرعامل جدیدی پیدا کرد و در سال ۲۰۲۳، خودرو هیجا‌ن‌انگیز 750S را به‌نمایش گذاشت که جایگزین خودرو موفق 720S محسوب می‌شود. اواخر سال گذشته‌ی میلادی، این شرکت نسخه‌ی جدیدی از خودرو GT را با نام GTS معرفی کرد.

برخی از افشاگران می‌گویند که ابرخودرو جدید مک‌لارن تا پیش از پایان ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار می‌شود. گفته می‌شود که خودرو مذکور موتور پلاگین هیبرید V8 با توان بیش‌ از ۱٬۰۰۰ اسب‌بخار دارد و به‌جای درِ دومحوره از درِ گال‌وینگ (طرح بال پرنده) استفاده می‌کند.

مایکل لیترز چند ماه پس از تبدیل‌شدن به مدیرعامل مک‌لارن گفت که محصولات پیشین این شرکت «نابالغ» بوده‌اند. مالک جدید مک‌لارن بی‌شک منابع مالی لازم را ارائه می‌دهد تا شرکت به دوران باثبات برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات