این خودرو شاسی بلند هواوی است؛ رقیب باابهت شیائومی

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای روبه‌روی خودروی هواوی آیتو M9 به رنگ قرمز
آیتو، برند زیر مجموعه‌ی هواوی، از جدیدترین خودروی شاسی‌ بلند خود با نام M9 رونمایی کرد.
تبلیغات

آیتو، برند زیرمجموعه‌ی مشترک بین هواوی و آنر، از شاسی بلند M9 برای بازار چین رونمایی کرد. آیتو M9 در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود.

براساس اطلاعات رسمی M9 یک شاسی بلند ۶ نفره است که با ویژگی‌هایی از جمله جدیدترین فناوری‌های هواوی، چندین صفحه‌نمایش و دو پروژکتور همراه است که می‌تواند تجربه‌ای سینمایی را در داخل و خارج از خودرو ارائه دهد.

نمای روبه‌رو خودروی هواوی آیتو M9 رنگ آبی

شاسی بلند M9 به فناوری چراغ ماتریکس LED تطبیقی مجهز است که به شناسایی عابرین پیاده و خودروها کمک می‌کند. پروژکتور یکپارچه قادر است تصاویر مختلف را تا اندازه‌ی ۱۰۰ اینچ در جلوی خودرو نمایش دهد.

به علاوه M9 دارای پروژکتور لیزری و نمایشگر ۳۲ اینچی در کابین است؛ به این ترتیب سرنشینان می‌توانند به تماشای فیلم یا انجام بازی در خودرو مشغول شوند.

نمای داخلی از کابین خودرو آیتو M9

ترکیب نمایشگرهای آیتو M9 شباهت زیادی به هایپراسکرین مرسدس‌‌ بنز دارد. این خودرو به صفحه‌ی آمپر دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی و یک نمایشگر ۱۶ اینچی برای سرنشین جلو مجهز است.

نمای عقب خودروی آیتو M9 هواوی

برای سرنشینان عقب نمایشگر بزرگ مرکزی و چهار تبلت در نظر گرفته شده است که مانند مدل‌های گوشی هواوی سیستم‌عامل HarmonyOS 4 را اجرا می‌کنند. همچنین سیستم صوتی ۲٬۰۸۰ واتی با ۲۵ اسپیکر به همراه فناوری کاهش نویز فعال برای M9 در نظر گرفته شده است.

تمام صندلی‌ها در خودرو جدید هواوی به صورت برقی کنترل می‌شوند. ۲۷ سنسور در M9 برای افزایش ایمنی در ترکیب با سیستم Huawei ADS 2.0 وجود دارد. آیتو M9 علاوه بر تیپ استاندارد تیپ دیگری با موتور احتراقی و موتور الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی بالاتر خواهد داشت.

تیپ استاندارد دارای دو موتور الکتریکی است که توان ترکیبی ۳۹۰ کیلووات را تولید می‌کنند و به‌لطف باتری ۹۷٫۷ کیلووات‌ساعتی ساخت CATL برد ۶۳۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. تیپ دوم دارای موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ و دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۳۶۵ کیلووات‌ است. این تیپ دارای باتری ۴۲ یا ۵۲ کیلووات‌ساعتی است و برد حداکثر ۱٬۴۰۲ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

قیمت خودرو آیتو M9 در چین از ۴۶۹٬۸۰۰ یوان (۶۵٬۷۲۵ دلار) شروع می‌شود و به ۵۶۹٬۸۰۰ یوان (۷۹٬۷۱۵ دلار) می‌رسد. اولین نمونه‌های این خودرو در اوایل سال ۲۰۲۴ تحویل داده می‌شوند. آیتو هنوز برنامه‌ای برای عرضه‌‌ی جهانی این خودرو اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات