خودرو کیا K4 با طراحی عجیب به نمایش درآمد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو کیا K4 از نمای جانبی در فضای تاریک
تیزرهای رسمی خودرو کیا K4، طراحی عجیب جانشین سراتو را به نمایش می‌گذارند.
تبلیغات

کیا قرار است در تاریخ ۲۷ مارس (۸ فروردین ۱۴۰۳) در نمایشگاه نیویورک از جانشین خودرو کیا فورته (سراتو) با نام K4 رونمایی کند. این خودروساز کره‌ای تیزرهایی از K4 منتشر کرده است که طراحی عجیب ستون عقب را به نمایش می‌گذارند.

در تیزر چیز زیادی مشخص نیست اما می‌توانیم ببینیم که ظاهر کلی K4 مدل ۲۰۲۵ تفاوت‌های زیادی با سراتو دارد. این خودرو از برخی عناصر طراحی مشترک با K3 بهره می‌برد. K4 جدید با چراغ‌های عمودی که ما را به یاد کادیلاک می‌اندازد، راهی بازار بزرگ آمریکا خواهد شد.

ستون عقب خودرو کیا K4 در نور زیاد

با بیشتر کردن نور تصاویر می‌توانیم ببینیم که دستگیره‌های در عقب در جای عادی قرار ندارند و در بخش پایینی ستون عقب پنهان شده‌اند. همچنین شیشه‌ای با شکلی غیرعادی در این قسمت نصب شده است. این نوع طراحی با توجه به جسارت طراحان کیا در طراحی محصولات اخیر شرکت چندان غافلگیرکننده نیست.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو کیا K4
نمای سه‌چهارم عقب خودرو کیا K4 در نور زیاد

ظاهراً کیا K4 ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سراتو دارد. این خودرو جزو جدیدترین محصولات کیا با نام‌گذاری متفاوت است. قبلاً شاهد استفاده از نام K5 به‌جای اپتیما و K8 به‌جای کادنزا بوده‌ایم. خودروهای کیا کادنزا، K900 و استینگر دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شوند.

سدان جدید کیا احتمالاً شباهت زیادی با هیوندای النترا خواهد داشت و براساس پلتفرم همان خودرو ساخته خواهد شد. هنوز قیمت خودرو مشخص نیست اما کیا سراتو جزو ارزان‌ترین خودروهای کیا حداقل در بازار جهانی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود کیا K4 قیمتی در محدوده‌ی ۲۰ هزار دلار داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات