مدل جدید آئودی A3 رونمایی شد؛ خودرو جذاب با قابلیت‌های نرم‌افزاری پولی

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دو خودرو آئودی A3 مدل ۲۰۲۵ از نمای سه‌چهارم جلو رنگ‌های سبز و زرد
آئودی A3 جدید با طراحی جذاب‌تر و قابلیت‌های نرم‌افزاری اشتراکی از راه رسید.
تبلیغات

آئودی از مدل ۲۰۲۵ خودرو A3 پرده برداشت. این خودرو جمع‌وجور آلمانی با اصلاحاتی در بدنه به‌ویژه دماغه‌ی خودرو، جلوپنجره و سپرها همراه شده است؛ اما مهم‌ترین تغییر مدل ۲۰۲۵ اضافه‌شدن عضو جدیدی به این خانواده به نام آل‌استریت است که ارتفاع بیشتری دارد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، A3 جدید در تمام نسخه‌ها از دماغه‌ای اصلاح‌شده با جلوپنجره‌ی عریض‌تر و چراغ‌های ماتریکس LED بهره می‌برد. ورودی‌های هوای جدید در طرفین خودرو و یک اسپلیتر در پایین نیز به‌چشم می‌خورند. در بخش عقب، سپر و دیفیوزر جدیدی را می‌بینیم که از مدل RS3 الهام گرفته‌اند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵ رنگ زرد

A3 آل‌استریت ظاهر آفرودی و شبیه‌به کراس‌اوورها دارد. ارتفاع سیستم‌ تعلیق این نسخه ۱۵ میلی‌متر بیشتر از نمونه‌ی استاندارد است. جلوپنجره‌ی مشکی مات، ورودی‌های هوای مثلثی، ریل‌های سقفی و روکش‌های پلاستیکی گلگیرها از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی این نسخه نسبت‌به نمونه‌ی عادی هستند.

A3 آل‌استریت به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی ارائه می‌شود اما نمونه‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی هم قابل سفارش هستند.

نمای جانبی خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵ رنگ زرد
نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵ رنگ زرد
نمای جلو خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵ رنگ زرد

در داخل خودرو تغییرات زیادی نسبت‌به مدل ۲۰۲۴ ایجاد نشده و همچنان شاهد استفاده از نمایشگر اصلی ۱۰٫۱ اینچی و نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی مخصوص راننده هستیم.

آئودی برای آپشن‌هایی مانند نوربالای خودکار، تهویه‌ی دو کاناله‌ی خودکار و کروز کنترل تطبیقی از مالکین A3 هزینه‌ی اشتراک ماهانه می‌گیرد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو آئودی A3 سدان مدل ۲۰۲۵ رنگ قرمز
نمای سه‌چهارم عقب خودرو آئودی A3 سدان مدل ۲۰۲۵ رنگ قرمز

با رفتن به بخش فروشگاه‌ نرم‌افزاری از طریق نمایشگر مرکزی، آئودی کاربران را مجبور می‌کند حق اشتراک یکی از آپشن‌های اشاره شده را در کنار اپل کار پلی یا اندروید اتو بپردازند. می‌توان این آپشن‌ها را به‌صورت دائمی خریداری کرد اما آئودی قیمتشان را اعلام نکرده است.

صندلی‌های ردیف عقب خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵
نمای داخلی خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵
نمای داخلی و فرمان خودرو آئودی A3 آل‌استریت مدل ۲۰۲۵
نمای داخل کابین خودرو آئودی A3 سدان مدل ۲۰۲۵ ردیف جلو سمت راننده

مدل پایه‌ی آئودی A3 به موتور ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر با توان ۱۴۸ اسب بخار مجهز است. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته‌ی خودکار یا ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل دیگر A3 به پیشرانه‌ی دو لیتری ۱۵۰ اسب بخاری دیزلی مجهز است.

آئودی قیمت خودرو A3 جدید را در مدل پایه ۳۵٬۶۵۰ یورو برای نمونه‌ی هاچ‌بک اعلام کرده است. نسخه‌ی سدان ۸۰۰ یورو گران‌تر است و قیمت نسخه‌ی آل‌استریت هم از ۳۷٬۴۵۰ یورو آغاز می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات