هواوی با آئودی و مرسدس وارد همکاری می‌شود؟

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی / Huawei قرمز و سفید در داخل سالن
گفته می‌شود که هواوی در حال مذاکره با خودروسازان مطرح آلمانی برای سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی خودروهای هوشمند چینی است.
تبلیغات

بر‌اساس گزارش رویترز، هواوی از مرسدس بنز و آئودی دعوت کرده است تا در کسب‌وکار تولید نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمندش سرمایه‌گذاری کنند. این اقدام هواوی به‌منظور گسترش روابطش با برندهای غیرچینی انجام می‌گیرد.

هواوی از سال ۲۰۱۹ هدف تحریم‌های آمریکا بوده است و اکنون مدیران این شرکت امیدوارند که حضور سرمایه‌گذاران خارجی کمک مناسبی برای دفاع از این کسب‌وکار دربرابر تنش‌های تجاری باشد.

غول فناوری چینی پیش‌ازاین اعلام کرده بود که واحد کسب‌وکار چهارساله‌ی خود به نام «راهکارهای خودروی هوشمند» (IAS) را جدا خواهد کرد تا به تأمین‌کننده‌ی اصلی نرم‌افزار و قطعات خودروهای هوشمند الکتریکی تبدیل شود.

مرد و زن چینی در مقابل لوگوی هواوی در حال نگاه کردن به خودروی هوشمند

گفته می‌شود که هواوی در هفته‌های اخیر مذاکراتی با مرسدس کرده و ۳ تا ۵ درصد از سهام قابل‌مذاکره را به خودروساز آلمانی پیشنهاد داده است. مرسدس بنز به این مقدار راضی نشده است؛ زیرا می‌خواهد کنترل نرم‌افزار و قطعات را خودش به‌دست بگیرد و تاحدممکن جایگاه برندش را حفظ و از برون‌سپاری به تأمین‌کننده‌ی خارجی پرهیز کند.

با‌این‌حال، گفته می‌شود که آئودی و هواوی قصد دارند برای توسعه‌ی خودروهای خودران وارد همکاری شوند. این فناوری‌ از سال ۲۰۲۵ وارد بازار خودروهای چین خواهد شد که نتیجه‌ی مشارکت خودروساز آلمانی با گروه FAW، خودروساز بزرگ چینی است.

فولکس‌واگن با Xpeng، تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی و طراح تراشه‌های رانندگی خودران برای Horizon Robotics، همکاری کرده است تا خودروهای الکتریکی هوشمند در چین را توسعه دهد. آئودی نیز برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی در بخشی از بازار چین که قبلاً حضور نداشته، با شرکت چینی SAIC وارد همکاری شده است.

ریچارد یو، مدیر بخش کسب‌وکار خودروهای هوشمند هواوی، در همایشی بیان کرد که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، انتخاب هواوی به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی فناوری‌های هوشمند برای شرکت‌های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی دشوار بوده است.

درحالی‌که بسیاری از تولیدکنندگان برجسته‌ی خودروهای الکتریکی چینی مانند Nio و BYD روی تولیدات خودشان حساب می‌کنند، هواوی با تولیدکنندگان کوچک‌تر خودرو الکتریکی مانند گروه Seres و برخی از تولیدکنندگان بزرگتر مانند CCA همکاری کرده است.

یو در جای دیگری گفته بود که هواوی شرکت‌های خودروساز چینی مانند Seres ،Chery، گروه خودروسازی Jianghuai و BAIC Motor را به سرمایه‌گذاری در خودرو هوشمند دعوت کرده و امیدوار است که گروه FAW نیز به هواوی بپیوندد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات