خودروساز چینی BYD در بازار استرالیا درخشان ظاهر شد؛ زنگ خطر برای تسلا

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروی BYD YangWang U9 از نمای کنار با درهای باز رنگ سرمه‌ای
بازار استرالیا به‌وضوح نشان می‌دهد که اگر BYD وارد خاک آمریکا شود، تسلا را به‌شدت به‌دردسر می‌اندازد.
تبلیغات

خودروهای BYD اول در کشور چین و سپس در بازارهای جهانی از تسلا پیشی گرفتند. با‌این‌حال، رشد BYD به‌‌دلیل سیاست‌های تجاری ایالات متحده کمی محدود شده است؛ چون برند سرشناس چینی خودروهایش را به‌دلیل تعرفه‌ی واردات سنگین در بازار پررونق آمریکا نمی‌فروشد.

BYD در استرالیا هیچ رقیب داخلی‌ای ندارد. دولت فعلی استرالیا از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۲، استفاده از خودرو الکتریکی را به‌شدت ترویج داده و BYD توانسته است از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

به‌گزارش رویترز، BYD پس از گذشت حدوداً یک‌و‌نیم سال، اکنون ۱۴ درصد از بازار خودروهای الکتریکی استرالیا را دراختیار دارد. تسلا با ۵۳ درصد پیشتاز است؛ اما نباید فراموش کنیم که خودروساز تحت‌مالکیت ایلان ماسک حدوداً ۱۰ سال است که در استرالیا حضور دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سال گذشته اعتراف کرد که خودروهای BYD به‌شدت رقابتی هستند.

بی‌وای‌دی شاهد رشد ۶ برابری فروش خود در استرالیا در سال ۲۰۲۳ بود و بیش از ۱۲ هزار خودرو فروخت. این شرکت به‌‌سرعت در‌ حال گرفتن سهم بیشتری از بازار است. شرکت چینی امسال تعداد مدل‌های خود را در استرالیا دو برابر می‌کند و به ۶ مدل می‌رساند.

توزیع‌کننده‌ی BYD در استرالیا تعداد نمایندگی‌های خود را در یک‌و‌نیم سال آینده تقریباً دو برابر خواهد کرد و قصد دارد ۳۰ نمایندگی جدید اضافه ایجاد کند.

در ایالات متحده، قانون‌گذاران درباره‌ی سیل خودروهای برقی چینی در بازار و آسیب‌رساندن به خودروسازان داخلی هشدار داده‌اند. در‌حال‌حاضر در آمریکا، خودروهای برقی ساخت چین مشمول تعرفه‌ی سنگین ۲۵ درصدی هستند.

اتحادیه‌ی اروپا تاکنون کمتر از ایالات متحده درباره‌ی خودروهای برقی چینی محافظه‌کار بوده است؛ اما کمیسیون اروپا (بازوی اجرایی اتحادیه‌ی اروپا) هم‌اکنون در حال انجام تحقیقات است.

روابط دیپلماتیک بین استرالیا و چین اخیراً بهبود یافته است و وسایل نقلیه‌ی BYD به‌طور فزاینده‌ای در جاده‌های استرالیا دیده می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات