درآمد ۶٫۸ میلیون‌دلاری در ۲۴ ساعت؛ خودرو ریویان R2 گردوخاک به پا کرد

جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ریویان R2 از نمای جلو درحال حرکت در جاده‌ی خاکی
برند ریویان، رقیب تسلا، موفق شد در ۲۴ ساعت ۶٫۸ میلیون دلار درآمد ازطریق پیش‌فروش خودرو R2 به‌دست بیاورد.
تبلیغات

خودرو برقی ریویان R2 کمتر از ۲۴ ساعت پس از رونمایی رسمی، توانسته است به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کند. آرجی اسکارینج، مدیرعامل ریویان، می‌گوید بیش‌از ۶۸٬۰۰۰ رزرو برای خودرو SUV جدید ۴۵٬۰۰۰ دلاری این شرکت ثبت شده است.

برند ریویان که یکی از رقبای مهم تسلا محسوب می‌شود، خودرو R2 را به‌همراه R3 و R3X در مراسمی هیجان‌انگیز رونمایی کرد. محصولات جدید ریویان از خودروهای فعلی این شرکت مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند تا افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ها را داشته باشند. ریویان درحال حاضر R1T و R1S را با قیمت بالای ۷۰٬۰۰۰ دلار می‌فروشد.

سه خودروی ریویان R2 و R3 و R3X ایستاده در کنار هم در طبیعت
سه خودرو ریویان R2 و R3 و R3X

ثبت ۶۸٬۰۰۰ درخواست در کمتر از ۲۴ ساعت دستاورد قابل توجهی است؛ اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌ی رزرو خودرو R2 تنها ۱۰۰ دلار است و مردم در هر زمان که بخواهند، می‌توانند ۱۰۰ دلار خود را پس بگیرند. تسلا هنگام رونمایی خودرو مدل ۳ در سال ۲۰۱۶ هزینه‌ی رزرو را ۱٬۰۰۰ دلار اعلام کرده بود. کسانی که ریویان R2 را رزرو کرده‌اند، هیچ تعهدی برای خرید خودرو نداده‌اند.

نکته‌ی مهم دیگر این‌که ریویان لزوماً ۶٫۸ میلیون دلاری که در ۲۴ ساعت اخیر کسب کرده است را مستقیماً وارد حساب بانکی اصلی‌اش نمی‌کند. طبق قوانین شرکت، این پول وارد حسابی مجزا می‌شود که به‌طور ویژه برای پیش‌فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

ریویان فعلاً پیش‌فروش خودروهای R3 و R3X را که قیمت پایین‌تری نسبت‌به R2 دارند شروع نکرده است. انتظار می‌رود که استقبال از R3 و R3X به‌دلیل قیمت پایین‌شان بسیار زیاد باشد. ریویان می‌گوید R2 در نیمه‌ی اول ۲۰۲۶ وارد خط تولید می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات