غرش دوج، این‌ بار در بازار خودروهای برقی؛ چارجر دایتونا ۲۰۲۴ رونمایی شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مطالعه 6 دقیقه
خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ نقره ای در پیست
جدید‌ترین خودرو دوج با موتور الکتریکی قدرتمند و طراحی خشن معرفی شد.
تبلیغات

برند دوج که با تولید خودرو‌های عضلانی مجهز به موتور‌های حجیم درون‌سوز به شهرت و محبوبیت بسیاری در سراسر جهان رسیده است، جدیدترین خودرو خود را معرفی کرد؛ اما این‌بار با موتور الکتریکی.

دوج چارجر دایتونا ۲۰۲۴ با قدرت ۶۷۰ اسب بخار تنها به ۳٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد که از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد. دوج با قرار دادن اسپیکر‌های خارجی که صدای موتور‌های درون‌سوز را پخش می‌کنند، همچنان DNA خودرو‌های عضلانی را در جدیدترین محصولش حفظ کرده‌ است.

خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ نقره ای
خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ نقره ای
خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای جلو
خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ نقره ای از نمای بغل
خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ نقره ای در پیست از نمای عقب
خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ نقره ای از نمای جلو
خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای عقب در شب
گلگیر عقب خودرو دوج چارجر دایتونا ۲۰۲۴
رینگ و کالیپر ترمز قرمز رنگ خودرو دوج چارجر دایتونا
دو عدد خودرو دوج چارجر دایتونا به رنگ های آبی و نارنجی

دوج چاجر دایتونا ۲۰۲۴ در دو نسخه‌ی R/T و Scat Pack عرضه می‌شود. در نسخه‌ی R/T، دوج از موتور الکتریکی با قدرت ۴۹۶ اسب بخار استفاده کرده که قادر است خودرو را در ۴٫۷ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند.

موتور‌های درون‌سوز دوج هنوز زنده‌اند

در مقابل، نسخه‌ی قدرتمند‌تر Scat Pack از موتور الکتریکی با قدرت ۶۷۰ اسب بخار بهره می‌برد که شتاب ۳٫۳ ثانیه‌ای را به‌ارمغان می‌آورد. دوج با وجود این‌که قصد دارد تا سال ۲۰۳۸ خودرو‌های کربن‌صفر تولید کند، اعلام کرده است که در سال آینده نسخه‌ی درون‌سوز دوج چارجر را با موتور سه لیتری ۶ سلیندر تویین توربو عرضه خواهد کرد.

نسخه‌ی R/T دوج چاجر قادر است با هر بار شارژ ۳۱۷ مایل (۵۱۰ کیلومتر) را طی کند؛ در حالی که در نسخه‌ی Scat Pack به علت استفاده از موتور قدرتمند‌تر، این میزان به ۲۶۰ مایل (۴۱۸ کیلومتر) کاهش می‌یابد.

خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای داخل
خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای داخل
خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای داخل
خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای داخل
خودرو دوج چارجر دایتونا از نمای داخل
خودرو دوج چارجر دایتونا ۲۰۲۴ از نمای داخل

کابین داخلی دوج چارجر دایتونا بسیار باکیفیت به‌نظر می‌رسد و در بسیاری از قسمت‌ها از متریال نرم استفاده شده است. در وسط کابین مانیتور ۱۲٫۳ اینچی به چشم می‌خورد. دوج در نسخه‌ی R/T، کلاستر ۱۰ اینچی و در نسخه‌ی Scat Pack کلاستر ۱۶ اینچی قرار داده است.

دوج چارجر دایتونا مانند سایر خودرو‌های برقی، در سرعت‌های پایین صدایی را برای آگاه‌سازی و هشدار به عابران پیاده پخش می‌کند. با افزایش دور موتور، شدت این صدا نیز افزایش می‌یابد.

قیمت خودرو دوج چارجر دایتونا ۲۰۲۴ هنوز اعلام نشده است. دوج برای هر دو تیپ R/T و Scat Pack نسخه‌ی دو در و چهار در سدان را در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات