پژو به‌دنبال قدرت‌نمایی در بازار خودروهای برقی است

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو مفهومی پژو اینسپشن
مدیرعامل پژو به‌دنبال ساخت خودروهای منحصربه‌فرد با فرمان‌های جدید و خاص است.
تبلیغات

لیندا جکسون، مدیرعامل پژو، در مصاحبه‌ای با تاپ‌گیر گفت:‌ «سالانه خودرو های برقی زیادی توسط برندهای مختلف ساخته می‌شوند که بسیار شبیه‌ به هم هستند؛ اما پژو قصد دارد خودروهای متمایزی نسبت به سایر رقبا بسازد و قدرت خود را ثابت کند.»

مدیرعامل پژو می‌گوید که شرکتش به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد درگیر یک‌نواختی شود و برای اثبات این موضوع تنها کافی است به خودروهای این شرکت نگاه کنید، از مدل قدیمی 205 GTI تا مدل جدیدی مثل e-3008.

شرکت رنو با احیای هاچ‌بک رنو ۵ در بازار خودروهای برقی در سرخط خبرها قرار گرفته است و این موضوع نشان می‌دهد که رنو به میراث خود تعهد دارد؛ اما پژو برخلاف این شرکت قصد ندارد خود را به خودروهای کلاسیک و قدیمی متصل کند.

تا چندی پیش شرکت پژو بر طراحی دقیق نمای بیرونی خودرو تأکید داشت؛ اما اکنون این سیاست تغییر کرده و توجه اصلی پژو بر نمای درونی خودرو معطوف شده است.

طراحی داخلی خودرو مفهومی اینسپشن پژو

یکی از اهداف اصلی پژو، عرضه‌ی فرمان جدیدی با نام Hypersquare است که احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ عملی خواهد شد؛ این شرکت پیش از عرضه‌ی فرمان جدید خود بر طرح PEUGEOT i-Cockpit تمرکز کرده که هدف اصلی آن بهینه‌سازی امکانات و طراحی فضای درونی خودرو است.

فرمان Hypersquare ساختار سنتی را کنار می‌گذارد و از کنترل‌های الکتریکی دیجیتال و سیستم فرمان‌پذیری سیمی استفاده می‌کند.

لیندا جکسون معتقد است که وجه تمایز پژو، فرمان Hypersquare خواهد بود؛ چرا که قرار دادن این فرمان در خودروهای برقی تصمیمی جسورانه به‌نظر می‌رسد. او همچنین ترجیح می‌دهد که به‌جای اینکه مدل‌های قدیمی مانند 205 GTi را بازسازی کند، به فکر تولید مدل‌های جدید و ارزشمندتر باشد.

جکسون درباره‌ی درآمد پژو بسیار خوش‌بین است. این شرکت اکنون در بین خودروهای کلاس B بسیار قدرتمند به‌حساب می‌آید و با خودروهایی همچون ۳۰۰۸ جایگاه خود را در بین خودروهای کلاس C نیز مستحکم خواهد کرد.

مدیرعامل پژو باور دارد که شرکتش با توجه به قدرتی که در زمینه‌ی وسایل نقلیه‌ی برقی دارد، تا سال ۲۰۲۵ به بالای سکو خواهد رسید و آینده، حداقل در اروپا، از آنِ خودروهای برقی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات