خودروهای برقی درجا می‌زنند؛ آینده مبهم تسلا و سایر بزرگان

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
چند خودرو ماشین تسلا Tesla در رنگ های مختلف از نمای جلو روز روشن
کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی بسیاری از خودروسازان را مجبور کرده است تا حجم تولیداتشان را کاهش دهند.
تبلیغات

تولیدکنندگان خودروهای برقی در نظر دارند میزان تولیداتشان را در پی کاهش تقاضا برای این خودروها به شکل قابل توجهی کاهش دهند؛ تصمیمی که نشان می‌دهد خودروسازان به فروش بالای خودروهای الکتریکی، بیش‌ازحد خوش‌بین بوده‌اند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، کاهش تقاضا برای خودروهای برقی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله چالش‌های تأمین قطعات در دوران کرونا و هزینه‌های بالای بیمه برای مشتریان.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در جریان گزارش مالی این شرکت در سه‌ماهه‌ی ‌چهارم ۲۰۲۳ نسبت به رشد پایین فروش خودروهای الکتریکی هشدار داد. صحبت‌های او به‌سرعت باعث کاهش ارزش سهام خودروسازان شد.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، در اوایل ماه جاری میلادی در پی کاهش تولید پیکاپ الکتریکی F150 لایتنینگ به سرمایه‌گذاران گفت که این یک اتفاق مهم است که به سرعت برندگان و بازندگان صنعت خودرو را مشخص خواهد کرد.

فروش خودروهای برقی در آمریکا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ درصد افزایش یافت، اما در نیمه‌ی دوم به‌شدت سیر نزولی به خود گرفت. بالا رفتن نرخ بهره، مصرف‌کنندگان را به خرید خودروهای هیبریدی و بنزینی سوق داده است.

فروش پایین خودروهای الکتریکی در بازار جهانی برخلاف بازار آمریکا رشد داشته است. ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) تعداد زیادی خودروی الکتریکی در سطح جهان به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۹ درصد افزایش داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات