تاکسی‌های خودران گوگل به دل جاده‌های لس آنجلس می‌زنند

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودرو بدون راننده Waymo درحال حرکت در جاده
تاکسی‌های رباتیک Waymo با مجوز جدید، خدمات خود را در سطح شهر لس‌ آنجلس گسترش خواهند داد.
تبلیغات

با وجود مخالفت گروه‌های محلی و سازمان‌های دولتی، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) به Waymo اجازه داده است تا عملیات تاکسی‌های رباتیک خود را به مکان‌های بیشتری در لس‌ آنجلس و سان فرانسیسکو گسترش دهد.

CPUC در بیانیه‌‌‌ای مطبوعاتی نوشت: «ویمو می‌تواند خدمات مسافربری بدون راننده را در مناطق تعیین‌شده در لس‌ آنجلس و سان فرانسیسکو آغاز کند که از امروز اجرایی خواهد شد.»

ویمو مدتی است که خودروهای خودران را در این مناطق آزمایش می‌کند؛ اما تصمیم جدید کمیسیون به این شرکت اجازه می‌دهد تا برای سواری تاکسی‌های خودران خود از مسافران هزینه دریافت کند.

کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا می‌گوید نامه‌های اعتراضی بسیاری از سان فرانسیسکو جنوبی، شهرستان سان‌ماتیو، اداره‌ی حمل‌ونقل لس‌آنجلس، اداره‌ی حمل‌ونقل سان فرانسیسکو و اتحادیه‌ی رانندگان تاکسی‌ در سان فرانسیسکو علیه ویمو دریافت کرده است. این نامه‌ها پیش از اینکه رگولاتوری در ماه فوریه (بهمن و اسفند) خدمات توسعه‌ی ویمو را به‌مدت ۱۲۰ روز به حالت تعلیق درآورد، دریافت شده بودند.

دو تاکسی خودران گوگل اخیراً با یک وانت بکسل‌شده برخورد کردند. ویمو، شرکت تحت مالکیت آلفابت، گزارش داد که نرم‌افزار خودرو حرکت را به‌اشتباه پیش‌بینی کرده بود؛ بنابراین، شرکت باید اصلاحیه‌ای را در ناوگان خود مستقر می‌کرد.

کارن بس، شهردار لس‌آنجلس، پیش‌از‌این نامه‌ای به CPUC ارسال و نگرانی‌های خود را درباره‌ی تصمیم رگولاتوری و اجازه‌ به فعالیت خودروهای خودران در شهر ابراز کرده بود. او در آن نامه نوشت: «حوزه‌های قضایی محلی مانند لس‌ آنجلس دخالت و سرمایه‌گذاری کمی روی استقرار وسایل نقلیه‌ی خودران کرده‌اند و آن‌ها تا‌به‌امروز آسیب‌ها و اختلالات زیادی را ایجاد کرده‌اند.»

دیوید کانپا، نایب‌رئیس هیئت نظارت شهرستان سان‌ماتیو، نیز در بیانیه‌ای درباره‌ی این تحول اخیر گفت: «من گیج و مشکوک هستم که تنها ۱۱ روز طول کشید تا CPUC تصمیم تعلیق را تغییر دهد. فکر می‌کنم این تصمیم ریاکارانه است. هیچ مذاکره‌ای برای رفع نگرانی‌های ما صورت نگرفته است و به‌نظر من، نه ویمو و نه کمیسیون به امنیت عمومی ساکنان محلی اهمیت نمی‌دهند.»

جولیا ایلینا، سخن‌گوی ویمو، طی بیانیه‌ای به مردم اطمینان داد که این شرکت با استقرار خدمات خود در لس‌ آنجلس، رویکردی جدید را در پیش خواهد گرفت. ویمو همچنین برنامه‌ای فوری‌ برای گسترش خدمات در سان فرانسیسکو ندارد. سخن‌گوی ویمو می‌گوید این شرکت به همکاری نزدیک با مقام‌های شهری، جوامع محلی و شرکای خود ادامه خواهد داد.

ایلینا همچنین خاطرنشان کرد با اینکه کمیسیون نامه‌های اعتراضی را دریافت کرده است، با دریافت ۸۱ نامه‌‌ از سازمان‌ها و افراد مختلف، برای گسترش خدمات ویمو حمایت شده است که نامه‌هایی از سالمندان و گروه‌های معلول، شوراهای محلی و حامیان حمل‌ونقل را شامل می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات