پرسرعت و چشم‌نواز با گیربکس ۸ سرعته؛ خودرو استون مارتین Vantage GT4 رونمایی شد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
استون مارتین Vantage GT4 در کنار مدل عادی از نمای بالا
استون مارتین خودرو پیست‌محور ونتیج GT4 را با طراحی چشم‌نواز معرفی کرد.
تبلیغات

استون مارتین خودرو ونتیج GT4 را با ظاهری چشمگیر و قدرت زیاد رونمایی کرد. استون مارتین می‌گوید ونتیج GT4 مخصوص پیست طراحی شده و تقریبا ۸۰ درصد قطعات مکانیکی و ساختاری‌اش شامل شاسی آلومینیومی، موتور، گیربکس و اکثر پنل‌های بدنه، با نمونه‌ی جاده‌ای مشترک است.

بال مخصوص GT4، اسپلیتر بزرگ در جلو و کاپوتی دارای ورودی برای جریان هوای بهتر از شاخصه‌های طراحی ونتیج GT4 محسوب می‌شوند. به گفته‌ی استون مارتین، این تغییرات باعث افزایش نیروی رو به پایین و کاهش درگ در مقایسه با نسل قبلی ونتیج GT4 می‌شوند.

استون مارتین ونتیج GT4 از نمای جلو رنگ سبز
استون مارتین ونتیج GT4 از نمای سه‌چهارم جلو رنگ سبز

استون مارتین اشاره‌ای به تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرانه‌ی هشت سیلندر چهار لیتری توئین توربو خودرو جدیدش نکرده اما گفته است که این پیشرانه از ECU بوش موتور اسپرت با تنظیمات مسابقه‌ای استفاده می‌کند.

استون مارتین ونتیج GT4 از نمای سه‌چهارم عقب رنگ سبز
استون مارتین ونتیج GT4 از نمای جانبی رنگ سبز

رادیاتور بزرگ‌تری برای بهبود خنک‌کاری ونتیج GT4 درنظر گرفته شده است. همچنین هوای بیشتری به ترمزها می‌رسد تا کارایی خود را حفظ کنند. این ترمزها پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی قرار گرفته‌اند که نسبت‌به رینگ‌های ۲۱ اینچی مدل عادی کوچک‌تر هستند.

نمای داخل کابین استون مارتین ونتیج GT4

استون مارتین ونتیج GT4 از گیربکس هشت سرعته‌ی اتوماتیک با برنامه‌ریزی متفاوت بهره می‌برد که در نرم‌افزار جدید باعث قفل شدن دو دنده‌ی آخر و غیرفعال‌سازی تعویض دنده‌ی خودکار می‌شود. به‌معنای ساده‌تر، ۶ دنده‌ را می‌توان به‌صورت دستی و از پشت فرمان تعویض کرد.

فضای داخلی ونتیج GT4 کاملاً نسبت‌به مدل عادی متفاوت است. نمایشگرهای دیجیتال جای خود را به تجهیزات مسابقه‌ای داده‌اند. کنسول مرکزی لوکس مدل عادی در این خودرو جایی ندارد و به‌جای آن یک جعبه‌ی فیبر کربنی برای نصب سیستم‌های کنترلی مختلف خودرو تعبیه شده است.

استون مارتین امسال قرار است بیش از ۴۰ دستگاه ونتیج GT4 به دست مشتریان برساند. این خودرو در مسابقات دیتونا معرفی شده و استون مارتین در تلاش است تا سفارش‌ تیم‌های مسابقه را تأمین کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات