پورشه پانامرا ۲۰۲۴ در دو مدل رونمایی شد؛ سریع، چشم‌نواز و گران‌قیمت

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلوی پورشه پانامرا 4 E-Hybrid مدل ۲۰۲۵
پورشه از مدل‌های جدید خودرو پانامرا با طراحی چشمگیر و مصرف انرژی بهینه‌تر رونمایی کرد.
تبلیغات

پورشه پس از معرفی نسل جدید خودرو پانامرا، از نسخه‌های هیبریدی این خودرو با نام پانامرا 4E-Hybrid و پانامرا 4S E-Hybrid رونمایی کرد. پورشه می‌گوید با عرضه‌ی این دو تیپ جدید به تقاضای قابل توجه برای خودروهایی با پیشرانه‌های هیبریدی کارآمد و پویا پاسخ می‌دهد.

پانامرا 4E-Hybrid با ترکیب یک سیستم هیبریدی جدید به همراه موتور ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربو قدرت و گشتاور بهتری را ارائه خواهد کرد. موتور ۶ سیلندر پانامرا به تنهایی ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو پورشه پانامرا 4S E-Hybrid مدل ۲۰۲۵ در حال حرکت درجاده

مجموع قدرت ترکیبی پانامرا با موتورهای برقی ۴۶۳ اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد.

به‌لطف این مجموعه، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتردرساعت پانامرا هیبرید ۳٫۹ ثانیه و نهایت سرعتش ۲۸۰ کیلومتردرساعت است.

صندلی‌عای عقب و نمای داخی پورشه پانامرا 4 E-Hybrid مدل ۲۰۲۵

پانامرا 4S E-Hybrid به همان موتور ۲٫۹ لیتری V6 با خروجی بالاتر ۳۴۸ اسب بخار مجهز است. مجموع قدرت پیشرانه‌های این خودرو به ۵۳۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۷۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. بدین ترتیب پانامرا 4S E-Hybrid در زمان ۳٫۵ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتردرساعت می‌رسد و می‌تواند به نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتردرساعت دست یابد.

نمای سه‌چهارم جلوی خودرو پورشه پانامرا 4S E-Hybrid مدل ۲۰۲۵ در حال حرکت درجاده

مدل‌های جدید پانامرا سرعت شارژ بالاتر و پاسخ‌دهی بهتری از دریچه‌ی گاز دارند. باتری جدید خودرو با ظرفیت کلی ۲۵٫۹ کیلووات‌ساعت بزرگ‌تر است. پورشه می‌گوید مدل‌های جدید نسبت به نسل قبلی خود حدود ۴۵ درصد ظرفیت باتری بیشتری دارند.

نمای جلویی خودرو پورشه پانامرا 4S E-Hybrid مدل ۲۰۲۵

شارژر ۱۱ کیلووات‌ساعتی AC می‌تواند در شرایط مناسب باتری را در کمتر از دو ساعت شارژ کند. موتور الکتریکی کاملاً جدید پورشه مکمل موتور بنزینی است و به‌تنهایی قادر به تولید ۱۸۷ اسب بخار و حدود ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود.

پورشه می‌گوید زمانی که شارژ باتری از مقدار مشخصی پایین‌تر باشد، سیستم به Hybrid Auto تغییر حالت می‌دهد که براساس وضعیت رانندگی، پیشرانه را مدیریت می‌کند. همچنین یک سیستم ناوبری هوشمند اطلاعات مربوط به مسیر را به خودرو ارسال می‌کند که توسط خودرو پردازش می‌شود تا بهینه‌ترین حالت رانندگی و مصرف انرژی به‌دست آید.

در حالت‌های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس میزان مصرف باتری به‌ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد بیشتر می‌شود که نسبت به افزایش ۳۰ و ۸۰ درصدی در نسل قبل پیشرفت چشمگیری در کاهش مصرف انرژی محسوب می‌شود.

با کاهش فروش خودروهای الکتریکی در سطح جهان پورشه تمرکز خود را بیشتر روی تولید خودروهای هیبریدی معطوف کرده است. قیمت خودرو پانامرا 4E-Hybrid بدون سفارش آپشن‌های اضافی از ۱۱۷٬۴۹۵ دلار و قیمت پانامرا 4S E-Hybrid در مدل پایه از ۱۲۸٬۷۹۵ دلار آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات