بازگشت خودرو دوست‌داشتنی؛ رنو R5 تمام‌برقی با قیمت جذاب رونمایی شد

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
خودروی الکتریکی رنو 5 E-Tech نمای سه رخ جلو رنگ سبز
خودرو کوچک جدید رنو با طراحی دوست‌داشتنی و موتور الکتریکی رونمایی شد.
تبلیغات

رنو در نمایشگاه خودرو ژنو از Renault 5 E-Tech به‌عنوان محصولی برقی رونمایی کرد که با بهره‌مندی از محفظه‌ی نان باگت، فرانسوی‌ بودن خود را ثابت می‌کند.

در نگاه اول شاید داشتن محفظه‌ی نان باگت، از جدیت خودرو کم ‌کند؛ بااین‌حال ژیل ویدال، رئیس طراحی، می‌گوید: «این ایده‌ی لوکا دی‌میو (مدیرعامل رنو) بود. ما می‌‌خواستیم یک کلاه [فرانسوی] روی پشت‌گردنی‌های صندلی بگذاریم؛ اما شاید کمی زیاده‌روی می‌شد.»

خودروی الکتریکی رنو 5 E-Tech نمای جلو رنگ سبز
نگهدارنده‌ی باگت خودروی رنو 5 E-Tech

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی، خودرو رنو 5E-Tech یک سوپرمینی الکتریکی جدید و جایگزینی برای Zoe (خودرویی برقی و مقرون‌به‌صرفه) است. قیمت خودرو جدید رنو به ۲۵٬۰۰۰ پوند می‌رسد.

Renault 5 E-Tech ظاهر مدرنی دارد و همچنان به همان مدل قدیمی و دوست‌داشتنی ادای احترام می‌کند. این خودرو بر اساس پلتفرم AmpR Small ساخته شده است و سیستم تعلیق جدیدی دارد که فضای بیشتری را برای باتری ایجاد می‌کند.

سه مدل از خودرو جدید رنو در دسترس‌اند که همگی تک‌موتوره و دیفرانسیل جلو هستند: مدل ۱۴۸ اسب بخار، مدل ۱۱۸ اسب بخار و در نهایت مدل ۹۴ اسب بخار.

خودروی الکتریکی رنو 5 E-Tech نمای کنار رنگ سبز
خودروی الکتریکی رنو 5 E-Tech داشبرد جلو داخل خودرو
خودروی الکتریکی رنو 5 E-Tech نمای سه رخ جلو رنگ سبز
خودروی الکتریکی رنو 5 E-Tech نمای سه رخ عقب رنگ سبز

خودرو برقی جدید رنو با دو باتری ۵۲ و ۴۰ کیلووات‌ساعتی به‌ترتیب برای مسافت ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) و ۱۸۶ مایل (۲۹۹ کیلومتر) تولید می‌شود. حداکثر سرعت شارژ DC آن ۱۰۰ کیلووات است (۳۰ دقیقه از ۱۵ تا ۸۰ درصد).

وزن خودرو جدید رنو حدود ۱٬۴۵۰ کیلوگرم برای نسخه‌ی باتری ۵۲ کیلووات‌ساعتی و ۱۰۰ کیلوگرم کمتر برای باتری کوچکتر است. صندوق عقب ۳۲۶ لیتری، به‌صورت دستی باز و بسته می‌شود.

یک نمایشگر ۱۰ اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر ۱۰ اینچی در وسط داشبورد با لبه‌های صاف و دکمه‌هایی در بالا، وارد کابین شده‌اند. همچنین ردیفی از دکمه‌های فیزیکی در زیر صفحه‌نمایش مرکزی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات