رنو ۶۰ سالگی خودرو نمادین رنو 4 را با طراحی «ماشین پرنده» جشن گرفت

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
رنو به‌مناسبت شصتمین سالگرد تولید خودرو نمادین خود، یعنی رنو ۴، اقدامی غیرمعمول انجام داد. این خودروساز فرانسوی با اضافه‌کردن چند ملخ روی خودرو یاد‌شده، آن را به پرواز درآورد.
تبلیغات

خودرو پرنده‌ی مفهومی جدید رنو نتیجه‌ی همکاری این شرکت و استودیو طراحی TheArsenale فلوریدا است که با نام Air4 تولید و اخیرا ویدئو پرواز آن منتشر شده است. به‌گزارش دیجیتال ترندز، رنو ۴ که با نام 4L نیز شناخته می‌شود، در زمان معرفی‌‌، به خودرویی بسیار محبوب تبدیل شده بود و در طول عمر ۳۳ ساله‌‌اش، بیش از ۸ میلیون دستگاه از آن در‌حدود ۱۰۰ کشور به‌فروش رسید. آخرین مدل این خودرو نیز در سال ۱۹۹۴ تولید شد.

بدنه‌ی این خوردو مفهومی شبیه رنو ۴ و جنس آن فیبر‌کربن است که به کوادکوپتر غول‌پیکر متصل شده است. براساس اعلام رنو، Air4 می‌تواند با سرعت ۸۵ فوت‌برثانیه (۲۶ متربرثانیه) در ارتفاع ۲،۳۰۰ فوتی (۷۰۰ متر) پرواز کند. آرنو بلونی، مدیر اجرایی شرکت رنو، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

پس از جشنی یک‌ساله، قصد داشتیم محصولی غیرعادی برای بخش پایایی شصتمین سالگرد تولید 4L بسازیم. این خودرو پرنده که با همکاری TheArsenale ساخته شده است، درواقع نشان می‌دهد رنو ۴ تا ۶۰ سال دیگر چگونه خواهد بود.

دیدن خودرویی قدیمی که روی ماشین پرنده نصب شده است، ما را به‌یاد شخص روسی انداخت که سال‌ها قبل به امید پرواز، یک جفت بال به وسیله‌ی نقلیه‌ی معمولی خود متصل کرده بود. خوشبختانه با تلاش‌های زیادی که از آن زمان تاکنون انجام شده است، اکنون پیشرفت‌های زیادی در این حوزه به‌دست آمده است. در‌حال‌حاضر، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری‌های درخورتوجهی در توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی پرنده انجام داده‌اند تا روزی بتوان از این خودروها به‌عنوان تاکسی‌های شهری استفاده کرد.

Air4 درکنار چند مدل‌ دیگر رنو ۴ از ۲۹ نوامبر تا ۳۱ دسامبر در مجموعه‌ی آتلیه‌ی رنو در شانزلیزه‌ی پاریس درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین، این دو خودرو در سال ۲۰۲۲ در نواحی دیگر جهان ازجمله میامی و سپس نیویورک به‌نمایش در‌خواهد آمد؛ اما مکان دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

در‌ادامه، می‌توانید ویدئو منتشر‌شده از خودرو پرنده‌ی Air4 رنو را تماشا کنید:

تماشا در آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات