سریع‌ترین خودرو تاریخ پورشه رونمایی شد؛ از تهران تا اردبیل با یک بار شارژ

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلوی خودروی برقی پورشه تایکان کراس توریسمو ۲۰۲۵ رنگ سبز
مدل ۲۰۲۵ تایکان به‌عنوان سریع‌ترین خودرو تولیدی تاریخ پورشه رونمایی شد.
تبلیغات

پورشه مدل ۲۰۲۵ خودرو تایکان را با بهبود چشمگیر برد حرکتی و عملکرد بهتر و توانایی شارژ سریع‌تر رونمایی کرد. به‌لطف بزرگ‌تر‌شدن باتری‌ها و بهبود قابلیت‌های شارژ، پورشه قصد دارد با سدان اسپرت تایکان همچنان در بخش پر‌هیاهوی خودروهای الکتریکی بتازد.

تایکان ۲۰۲۵ مانند سال‌های قبل در دو سبک بدنه‌ی سدان اسپرت و استیشن موسوم به «کراس توریسمو» عرضه می‌شود که هرکدام را می‌توان با چهار نوع پیشرانه‌ی مختلف و به‌صورت دیفرانسیل‌عقب یا تمام‌چرخ‌محرک سفارش داد.

نمای عقب پورشه تایکان کراس توریسمو ۲۰۲۵ رنگ سبز
نمای جانبی پورشه تایکان کراس توریسمو ۲۰۲۵ رنگ سبز
نمای عقب پورشه تایکان سدان ۲۰۲۵ رنگ سفید

پورشه برای مدل سال ۲۰۲۵ علاوه‌بر باتری‌های ۷۹ و ۹۳ کیلووات‌ساعتی، باتری جدیدی با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات‌ساعت را به‌عنوان بخشی از بسته‌ی Performance Battery Plus عرضه می‌کند. این شرکت جزئیاتی از ظرفیت قابل‌استفاده‌ی این باتری ارائه نکرده است.

پورشه ادعا می‌کند که تایکان ۲۰۲۵ یکی از سریع‌ترین خودروهای الکتریکی جاده‌ای خواهد بود که تنها در ۱۸ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود که درمقایسه‌با سایر خودروهای برقی با معماری ۸۰۰ ولت ازجمله هیوندای آیونیک ۶ و کیا EV6 بهبود یافته است.

فضای کابین پورشه تایکان ۲۰۲۵
فضای کابین پورشه تایکان ۲۰۲۵

تایکان جدید می‌تواند در ایستگاه‌های شارژ DC تا ۳۲۰ کیلووات شارژ شود که بهبود ۵۰ کیلوواتی درمقایسه‌با مدل قبلی محسوب می‌شود. باتری‌ جدید تایکان می‌تواند حتی در دماهای پایین‌تر سرعت از شارژ بیشتری درمقایسه‌با قبل پشتیبانی کند.

پورشه می‌گوید که تمامی تیپ‌های تایکان جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌ ۲۱ اینچی بهینه‌سازی‌شده ازنظر آیرودینامیکی و تایرهای مقاوم دربرابر لغزش عرضه خواهند شد. پورشه برد حرکتی تایکان جدید را اعلام نکرده است؛ اما می‌توان انتظار برد حدود ۵۸۷ کیلومتری برای این خودرو داشت. این یعنی تایکان از‌لحاظ تئوری می‌تواند با هربار شارژ فاصله‌ی تهران تا اردبیل را طی کند.

نمای جلو و عقب پورشه تایکان ۲۰۲۵ کنار هم در رنگ‌های آبی روشن و سبز

به‌لطف تمام بهینه‌ساز‌ی‌ها، تایکانِ دیفرانسیل عقب اکنون در زمان ۴٫۵ ثانیه از ۰ به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد که ۰٫۶ ثانیه سریع‌تر از قبل است. نسخه‌ی توربو S می‌تواند تنها در ۲٫۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد که ۰٫۳ ثانیه سریع‌تر از قبل است. تایکان سریع‌ترین خودرو تولیدی پورشه تا‌به‌امروز است.

تایکان ۲۰۲۵ با چراغ‌های جلو و عقب و گلگیرهای جدید بازطراحی شده است. فضای داخلی خودرو با آلومینیوم برس‌خورده و نوعی چرم بی‌ضرر برای محیط‌زیست تزیین شده است. تایکان از جدیدترین نسخه‌ی اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برد.

قیمت خودرو تایکان بین ۱۰۱٬۳۹۵ تا ۲۱۰٬۹۹۵ دلار بسته به آپشن‌های انتخابی متغیر است و از پاییز سال ۲۰۲۴ در‌دسترس خواهد بود. قیمت مدل‌ کراس توریسمو از ۱۱۳٬۰۹۵ دلار شروع می‌شود و به ۲۱۳٬۶۹۵ دلار در تیپ فول آپشن می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات