تسلا در سال ۲۰۲۴ فقط یک دستگاه خودرو در کره جنوبی فروخته است

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
خودرو تسلا درحال شارژ
تسلا با فروش تنها یک دستگاه خودرو در کره‌ی جنوبی، سال ۲۰۲۴ را بسیار بد شروع کرده است.
تبلیغات

در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲)، تسلا تنها یک خودرو مدل Y در کره‌ی جنوبی فروخته که نشان‌دهنده‌ی نگرانی‌های رو به رشد در این کشور در رابطه با خودروهای برقی تولید شده در چین است. همچنین چالش‌های قیمت‌گذاری و نبود زیرساخت‌های شارژ، بر تقاضا در کره‌ی جنوبی تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش فورچون، فروش یک دستگاه خودرو تسلا بدترین عملکرد فروش این شرکت آمریکایی از ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) بوده است. اطلاعات ارائه شده توسط Carisyou و وزارت تجارت کره‌ی جنوبی نشان از کاهش ۸۰ درصدی خرید خودرو‌های الکتریکی جدید در ماه ژانویه (دی و بهمن) در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی) دارد.

نرخ بهره‌ی بالا و تورم از جمله عواملی هستند که تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودرو در کره‌ی جنوبی را کاهش داده است. همچنین مشکلاتی در رابطه با آتش‌سوزی خودروهای برقی به دلیل داغ شدن بیش از حد باتری و کمبود شارژرهای سریع در شهرهای این کشور وجود دارد.

در حالی که تقاضای کلی برای خودروهای برقی به طور کلی در کره‌ی جنوبی در حال کاهش است، کاهش فروش تسلا می‌تواند تحت تاثیر ارتباط آن با چین قرار گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر کره‌ای‌هایی که قصد خرید خودروهای تسلا را داشته‌اند پس از اینکه متوجه شدند برخی از مدل‌ها در چین تولید شده از خرید خود صرف نظر کردند.

مصرف‌کنندگان کره‌ای به کیفیت خودروهای تولید چین مشکوک هستند. فروش پایین ماه ژانویه (دی و بهمن) را نیز می‌توان به رفتار فصلی مصرف‌کنندگان کره‌ای مرتبط دانست.

قیمت خودرو تسلا مدل Y در جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲) برابر با ۵۶٫۹۹ میلیون وون (۴۳ هزار دلار) تعیین شد و همین امر باعث شد تا خودرو با یارانه‌ی کامل دولتی به دست مردم برسد. طبق اطلاعیه‌ی جدید، یارانه‌ی دولتی به خودروهای برقی با قیمت کمتر از ۵۵ میلیون وون تعلق نمی‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات