ارزان ترین خودرو تسلا در راه است؛ عرضه در سال ۲۰۲۵

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو تسلا / Tesla روی فرمان ماشین مشکی
تسلا در نظر دارد خودرو الکتریکی ارزان قیمتش را تا اواخر سال ۲۰۲۵ راهی بازار کند.
تبلیغات

ایلان ماسک ضمن تأیید خودرو الکتریکی ارزان‌‌قیمت تسلا، درباره‌ی عرضه‌ی خودرو جدید در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۵ به بازار ابراز خوش‌بینی کرد. او همچنین وعده‌ی یک سیستم تولید انقلابی را برای این خودرو داد که بسیار پیشرفته‌تر از فناوری‌های تولید خودروهای دیگر است.

به گزارش رویترز خودرو جدید تسلا، کراس‌اوری کوچک با اسم رمز Redwood خواهد بود. ماسک پیش‌تر اعلام کرده بود که تسلا در حال کار روی دو خودرو الکتریکی جدید است که می‌توانند در مجموع تا ۵ میلیون دستگاه در سال فروش داشته باشند.

ماسک گفت: «برنامه‌ی فعلی ما نشان می‌دهد که تولید را تا پایان سال ۲۰۲۵ آغاز خواهیم کرد. این خودرو ابتدا در تأسیسات گیگافکتوری تگزاس ساخته خواهد شد و در ادامه به کارخانه‌های دیگر ما در سایر نقاط جهان راه می‌یابد.» ماسک همچنین اشاره کرد که فشار زیادی برای بالا بردن حجم تولید وجود خواهد داشت.

مدیرعامل تسلا می‌گوید که استفاده از فناوری‌های تولید جدید می‌تواند بسیار دشوار باشد بنابر این خط تولید جدید به آرامی کار خود را آغاز می‌کند و به تدریج سرعت تولید را افزایش خواهد داد.

با کاهش فروش خودروهای مدل ۳ و مدل Y، ایلان ماسک به سهامداران در مورد کاهش قابل توجه رشد فروش در سال ۲۰۲۴ هشدار داد. این شرکت با ورود خودروهای نسل جدید در سال ۲۰۲۵ انتظار موج فروش جدیدی برای خودروهایش دارد.

ماسک همچنین به پیشرفت فناوری کاملاً خودران اشاره کرد و گفت شرکت‌های خودروسازی دیگر باید مجوز خودروهای کاملاً خودران را در آمریکا درخواست کنند. خودروهای تسلا فعلاً از فناوری رانندگی خودکار سطح ۲ بهره می‌برند درحالی که مرسدس بنز تأییدیه‌ی رانندگی خودکار سطح ۳ را در آمریکا کسب کرده است.

هنوز در مورد قیمت خودرو جدید تسلا اطلاعاتی در دست نیست اما باید قیمت کمتری از مدل ۳ داشته باشد. همچنین قطعی نیست که این خودرو طبق پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات