پورشه از مدل ۲۰۲۴ خودرو لوکس پانامرا رونمایی کرد

یک‌شنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه پانامرا ۲۰۲۴ قهوه‌ای
پورشه مدل ۲۰۲۴ خودرو پانامرا را با سیستم تعلیق پیشرفته و همان طراحی نمادین رونمایی کرد.
تبلیغات

به گزارش کارانددرایو، پورشه سرانجام اولین مدل‌های بازطراحی‌شده‌ی سری پانامرا ۲۰۲۴، سدان پانامرای استاندارد و پانامرای چهار چرخ متحرک (AWD) را به‌همراه مدل برتر توربو‌ ای-هیبرید معرفی کرد.

نمای جلو و کنار دو خودرو پورشه پانامرا ۲۰۲۴ در رنگ قهوه‌ای و مشکی

پانامرا ۲۰۲۴ ویژگی‌های زیادی را به ارمغان می‌آورد: این خودرو فناوری‌های بیشتری دارد، قابلیت هیبریدی‌اش پرتعدادتر است و از ویژگی‌های لوکس بیشتری نیز استفاده می‌کند.

از نظر استایل طراحی، این مدل پیشرفت‌های چشمگیری نسبت‌به نسل دوم تجربه کرده است و خطوط تمیزتر و گلگیرهای جلویی قوی‌تری دارد که مانند پورشه ۹۱۱ از روی کاپوت رد می‌شوند.

نمای جلویی خودرو پورشه پانامرا ۲۰۲۴ رنگ قهوه‌ای

ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، به بخش جلوییِ بزرگ و باابهتِ دستگاه زیبایی بیشتری می‌دهند. یک چراغ عقب نواری سراسری که عرض کامل ماشین را فرا می‌گیرد، بخش عقبِ اصلاح‌شده‌ی خودرو را برجسته‌تر می‌کند.

نمای پشت خودرو پورشه پانامرا ۲۰۲۴ رنگ قهوه‌ای

پورشه قبلا کابین پانامرای جدید را به ما نشان داده بود. طراحی کابین و فضای داخلی از تایکان EV قرض گرفته شده است.

ویژگی‌های برجسته‌ی طراحی کابین عبارتند از ضامن انتخابگر دنده که اکنون روی داشبورد قرار گرفته است و همچنین مجموعه‌ای از حداکثر سه نمایشگر دیجیتال: یک نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی برای دسته‌‌ی ابزار و دو نمایشگر لمسی ۱۰٫۹ اینچی مرکزی و سمت کمک‌راننده. البته نمایشگر سمت کمک‌راننده قابلیتی اختیاری است و در تمامی مدل‌ها حضور ندارد.

کابین و داشبورد خودرو پورشه پانامرا ۲۰۲۴

پورشه می‌گوید روکش‌های فوم جدید، راحتی صندلی‌های پانامرا را بهبود بخشیده‌اند و صندلی‌های پانامرا را می‌توان با موادی غیر از چرم و به صورت سفارشی پوشاند.

کنترل‌های حالت‌های رانندگی و دسته‌ی ابزار اکنون روی فرمان قرار دارند. سیستم تقویت‌شده‌ی اطلاعات-سرگرمی، عملکرد بهتر برنامه‌ی MyPorsche را هنگام اتصال به پلتفرم‌های Android Auto یا Apple CarPlay به ارمغان می‌آورد.

فرمان خودرو پورشه پانامرا ۲۰۲۴ با آرم فلزی پورشه

کنترل کروز تطبیقی پانامرا و سایر سیستم‌های کمک‌راننده نیز به‌روزرسانی شده‌اند و اکنون می‌توان خودرو را از راه دور در شرایط خاص از طریق گوشی هوشمند راننده پارک کرد.

گیربکس هشت‌سرعته‌ی اتوماتیک دوکلاچه‌ی PDK همچنان تنها انتخاب گیربکس است. پورشه مدعی شتاب ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر در ساعت) ۵٫۰ ثانیه‌ای برای خودروی پایه و ۴٫۷ ثانیه‌ای برای پانامرا ۴ است.

پیشرانه‌های پانامرا بسیار شبیه به پیشرانه‌های موجود در اس‌یو‌وی کاین به‌روز‌شده است. پیشرانه‌ی مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک استاندارد، یک موتور توربوشارژ ۲٫۹ لیتری V-6 است که ۳۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۸ پوند فوت (۴۹۸ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسخه‌ی قبلی ۲۳ اسب بخار و ۳۷ پوند فوت (۵۰ نیوتن متر) افزایش ‌یافته.

پورشه می‌گوید قیمت خودروی پانامرای پایه‌ی جدید از ۱۰۱٬۵۵۰ دلار و قیمت خودروی پانامرا ۴ از ۱۰۸٬۵۵۰ دلار شروع می‌شود. قیمت مدل Turbo E-Hybrid احتمالا از مرز ۱۹۷٬۰۰۰ دلار هم رد می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات