ایلان ماسک: کارگران تسلا باید در کارخانه بخوابند

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
چهره سردرگم ایلان ماسک / Elon Musk لباس مشکی
ایلان ماسک با اشاره به ساخت خودرو الکتریکی جدید می‌گوید کارگران تسلا باید در کارخانه بخوابند.
تبلیغات

ایلان ماسک به کارگران تسلا هشدار داد که خود را برای جهش تولید چالش‌برانگیز آماده کنند و از برنامه‌های خود برای ساخت خودرو ارزان‌قیمت جدید خبر داد.

مدیرعامل تسلا اعلام کرد که خودرو الکتریکی جدید تسلا قرار است در سال ۲۰۲۵ وارد خط‌تولید شود و ساخت چنین محصولی مستلزم آن است که کارگران تسلا در کارخانه‌ی تگزاس این شرکت زندگی کنند و بخوابند.

ماسک می‌گوید: «واقعاً نیاز داریم که مهندسان در خط‌تولید زندگی کنند و این به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست.»

به‌گزارش بیزنس اینسایدر، این اولین‌باری نیست که کارگران تسلا برای رسیدن به اهداف تولید به خوابیدن در خطوط تولید مجبور می‌شوند. یکی از کارگران سابق کارخانه‌ی تسلا در فرمونت کالیفرنیا گفت که کارمندان پس از ۱۲ ساعت کار در کف کارخانه می‌خوابند.

خودرو جدید تسلا کراس‌ اووری الکتریکی با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود که با اسم رمز RedWood در کارخانه‌ی گیگافکتوری تسلا ساخته‌ خواهد شد. پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ی ماسک این است که خودرو اواسط ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

ماسک پیش‌تر در جریان رونمایی تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۷، شرایط کارخانه را «جهنم تولید» نامیده بود و حالا با را‌ه‌اندازی سیستم تولید پیشرفته‌ی تسلا کارگران این شرکت قرار است بیشتر از همیشه زیر فشار قرار بگیرند.

فشار ایلان ماسک به کارگران در حالی صورت می‌گیرد که BYD بزرگ‌ترین رقیب تسلا در چین به موفقیت‌های زیادی دست یافته و برای اولین‌‌بار ازنظر میزان فروش از تسلا پیشی‌ گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات