ضربه مهلک به پروژه خودرو اپل؛ تاریخ عرضه تا ۲۰۲۸ تأخیر خورد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کانسپت اپل کار / Apple Car خودرو برقی نمای جلو داخل شهر غیررسمی
گزارش جدیدی ادعا می‌کند خودرو اپل راه طولانی تا رسیدن به تولید انبوه در پیش دارد.
تبلیغات

بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل طراحی ساده‌تر با پیچیدگی‌های کمتری برای خودرو آینده‌ی خود در نظر گرفته است تا بتواند محصول جدیدش را وارد بازار کند. اپل در ابتدا قرار بود خودرویی بدون راننده با قابلیت‌های خودران پیشرفته تولید کند.

اپل پس از کنار گذاشتن طرح خودرو بدون راننده، به دنبال ساخت خودرویی با قابلیت خودران سطح ۴ بود که به رانندگان اجازه می‌داد در شرایط محدود مانند حرکت در بزرگراه‌ها کنترل را به خودرو بسپارند، اما ظاهراً این کار نیز بسیار بلندپروازانه بوده و حالا اپل روی ویژگی‌های کمک راننده متمرکز شده است.

سیستم هوشمند خودرو اپل به ویژگی‌های کمک راننده‌ی خودروهای تسلا نزدیک‌تر شده است و احتمالاً سیستم سطح ۲ (یا در بهترین حالت سطح ۳) خواهد داشت. سیستم رانندگی سطح ۲ می‌تواند کنترل فرمان و ترمز و گاز را در دست بگیرد، اما راننده همچنان باید به جاده توجه کند.

اپل در نظر داشت اولین خودرو خود را حدود سال ۲۰۲۶ معرفی کند، اما سازنده‌ی گوشی آیفون و مک بوک در حال حاضر عرضه‌ی محصولش را تا سال ۲۰۲۸ عقب انداخته است.

در گزارش آمده است که اگر اپل قادر به ارائه‌ی یک خودرو الکتریکی با ویژگی‌های یاد شده نباشد، مدیران شرکت ممکن است به طور جدی در این پروژه تجدید نظر کنند.

از سال ۲۰۱۴ که اعلام شد اپل روی خودرو اختصاصی‌اش کار می‌کند، این پروژه چندین بار تغییر و تکامل یافته است. حتی گفته می‌شد اپل به کلی این پروژه را کنار گذاشته اما به نظر می‌رسد که این غول فناوری آمریکایی به برنامه‌های خود برای عرضه‌ی خودرویی با برند اپل پایبند است.

کوین لینچ، رئیس بخش اپل واچ، مسئولیت این پروژه را برعهده گرفت و پس از فشار هیئت‌مدیره‌ی اپل، با تیم کوک برای اتخاذ استراتژی جدید همکاری کرد.

اپل اکنون در حال ملاقات با شرکای بالقوه در اروپا برای بحث در مورد طرح جدید است. پروژه‌ی Apple Car در مسیر توسعه با تغییرات رهبری و اختلافات داخلی زیادی مواجه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات